Ultimul termen de finalizare al pasajului de la Fundație a fost decembrie 2013. Constructorul nu a reușit să finalizeze lucrarea deși era la patrulea termen nerespectat. A mai primit o șansă, dar, în schimb, plătește penalități.
„Noi credem că el își va termina treaba, tot ce a avut contractat, undeva în iunie. Și, în paralel, venim și cu finisajele. Cred că prin iulie putem discuta deja de apropierea lucrărilor și punerea în funcțiune a acestui obiectiv, a pasajului,” a declarat Mihai Chirica, viceprimarul municipiului Iași.
În vară ar trebui ca în zonă să se poată circula atât pe sub pasaj pentru șoferii care circulă în direcțuia Păcurari Centru, dar si deasupra. Mai sunt niște detalii de pus la punct cu privire la semaforizare pentru a nu se crea haos în trafic.
„Nu este ușor pentru că va trebui să lase întâi să iasă din pasaj, pe urmă să pornească. Fluxuri de circulație mari dinspre Copou, s-ar putea să adune acolo un șir de mașini care ar putea bloca. Avem în vedere să îi împărțim în două. Adică să îi ținem într-un semafor pe Copou până pleacă ceilalți și să îi coordonăm în așa manieră, încât să permită în totalitate evacuarea pasajului,” a mai spus viceprimarul municipiului Iași.
Dar înainte de finalizarea lucrărilor deja începute vor apărea și lucrări noi.
„Avem și o veste mai puțin bună pentru trafic, în sensul că Regia de Apă și Canalizare, operatorul, va demara o investiție foarte mare pe C.A. Rosetti până în intersecția din Tudor Vladimirescu până la pod. Este vorba despre un colector de canalizare, o lucrare care va presupune o adâncime de minim 3, 4, 5 chiar 6 metri pe mai multe sectoare de drum. Vă daţi seama ce o să fie acolo,” a adăugat Mihai Chirica.
Strada a fost reabilitată acum doi ani cu bani de la Guvern, dar regia de apă își asumă responsabilitatea refacerii. În ceea ce privește celelate șantiere importante deschise de municipalitate, Lucrările la Pasajul Octav Băncilă se vor încheia abia peste un an. La fel și reabilitarea porțiunii de drum dintre Podu Roș și capăt Cug.
În acest moment, cel mai mare flux de mașini în oraș este dinspre Nicoluna spre centru. 3.000 de mașini pe oră spun reprezentanții municipalității că se înregistrează în orele de vârf. De aceea, pe bulevard vor fi reintroduse după 20 de ani tramvaie.