Ajutorul pentru copiii cu risc de abandon şcolar vine de la educatorii parentali. Aceştia îi vor învăţa pe părinţii sau tutorii care îi au în grijă pe copii metode prin care să îi motiveze şi să îi sprijine pe cei mici să meargă la şcoală.
Vasile Aioanei, directorul Şcolii Gimanziale "Nicolae Iorga" din Buhalniţa: "am ales părinţii care sunt cu situaţie materială un pic mai precară, defavorizaţi, care întâmpină dificultăţi în rezolvarea tuturor deziratelor copilului."
Nu mai puţin de 79 de unităţi de învăţământ din mediul rural au fost incluse în proiectul ce vizează reducerea absenteismului şi a abandonului şcolar.
"Vorbim, la noi în şcoală despre 17 copii cu risc de abandon şcolar. Ne referim la copiii cu părinţi plecaţi în străinătate la muncă şi lăsaţi în grija bunicilor sau mătuşelor, la copii cu o situaţie materială precară sau la copiii preveniţi din familii dezmembrate," a spus Damian Sfetcu, directorul Şcolii Gimanziale Bârnova.
Peste 1.100 de elevi vor participa la diferite ateliere de creaţie şi activităţi sportive, astfel încât şcoala să li se pară mult mai atractivă. Pentru ca proiectul să dea rezultate, au fost pregătite 900 de cadre didactice.
Viorel Montaş, coordonator activităţi cu copiii: "educatorii parentali vor participa la activităţi de educaţie parentală cu părinţii, urmând ca toate cadrele didactice formate ca educatori parentali să desfăşoare zece tipuri de activităţi în cadrul şcolilor, activităţi nonformale cu elevii, activităţi ecologice, activităţi sportive, activităţi de pictură."
Specialiştii în educaţie parentală spun că astfel de proiecte dau rezultate.
"Ultimele rezultate pe care le-am avut, de exemplu, copiii ai căror părinţi au participat la cursurile de educaţie parentală şi-au redus cu 61 la sută numărul de absenţe. Practic, aceste cursuri urmăresc să dezvolte abilităţile părinţilor în a îngriji copiii, în a-i iubi, în a-i educa, în a-i disciplina," a explicat prof. univ. dr. Ştefan Cojocaru, director Holt- România- filiala Iaşi.
Camelia Gavrilă, inspector şef ISJ Iaşi: "anul şcolar încheiat, vorbim de 377 de copii, deci scăderi semnificative nu foarte mari, dar, oricum, sunt importante. Pe de altă parte, atât timp cât, chiar dacă ai o sută, 200 de copii pe care nu-i regăseşti şi nu ştii cum să îi aduci spre şcoală, trebuie să încerci să faci ceva cu comunitatea, cu familia care să fie responsabilizată."
Proiectul, cu fonduri europene, în valoare de aproximativ două milioane de lei se va derula până în luna decembrie a anului viitor.