În Moldova, drumurile naţionale traverseaza aproape 850 de poduri, iar peste 160 dintre acestea au nevoie urgentă de reabilitare. Pentru lucrări ar fi nevoie de 150 de milioane de euro, dar bugetul rămâne doar la stadiu de estimare la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi. Situația este și mai gravă pe rutele administrate de autoritățile locale. În judetul Iași, cinci din cele şase poduri sunt ieşite demult din garanţie, iar cel situat pe drumul care leagă localităţile Tomeşti şi Păun a cedat deja din cauza ploilor.
Pentru că nu a fost reabilitat niciodată acest pod abia mai stă în picioare. Şoferii care îl traversează se expun la un adevărat risc şi asta pentru că podul se poate prăbuși în orice moment. "Pentru că e pod pe drum judeţean primăria nu poate investi acolo. De fiecare dată când plouă, podul este inundat, este mâlit. Noi mai intervenim cu utilaje ca să poată trece oamenii pe acolo," a spus Ştefan Timofte, primarul comunei Tomeşti.
Dacă şoferii preferă să înconjoare pentru a evita acest drum, localnicii sunt nevoiţi să suporte consecinţele de fiecare dată când plouă. În plus, structura de rezistenţă a podurilor şi podețelor ar trebui refăcută la fiecare 15 ani însă autorităţile locale s-au plâns de fiecare dată că nu au bani. Cu chiu cu vai, Consiliul Judeţean Iaşi va aloca în această lună un milion de lei, dar banii ajung doar pentru reparații minore.
"Vom interveni acum nu pentru a face poduri noi ci pentru a restabili circulaţia. Practic le reparăm pe acestea pentru că nu sunt bani iar procedura pe situaţii de urgenţă este să refacem structura la starea iniţială înainte de a fi calamitată," a spus Daniel Minciună, şeful Direcţiei Judeţene de Administrare a Drumurilor şi Podurilor (DJADP) Iaşi. Podurile ar putea fi refăcute integral cu fonduri europene însă nu în viitorul apropiat.