Cu o investiţie de 50 de mii de euro, piloții care aterizează pe Aeroportul Internaţional din Iaşi vor putea fi ghidați pe viitoarea pistă prin satelit. Prin acest sistem, unic la noi în țară, aeronavele vor ajunge la sol în siguranță indiferent de vreme. „Undeva începând cu 2015 să poată să aterizeze pe ea şi în condiţii de vizibilitate zero. Asta înseamnă atractivitate maximă pentru companii, rata de anulare a curselor datorită condiţiilor de vizibilitate redusă va fi zero,” a spus Marius Bodea, directorul Aeroportului Internațional Iași.
La mai bine de două luni de la deschiderea şantierului de la Aeroport, lucrările la noua pistă au fost făcute în proporţie de 20 la sută, însă muncitorii au întâmpinat şi probleme. „Unii din zona noastră au început deja să sustragă pământ din fundaţia taluzului, asta este o acţiune extraordinar de gravă pentru că pune în pericol stabilitatea capătului sudic al taluzului de la suprafaţa de siguranţă a noii piste,” a spus Cristian Adomniței, președintele Consiliului Județean Iași.
Constructorul a primit până acum un milion de euro. „Este prima din România, fiind pistă flexibilă, ceea ce ştiu că, din experienţa mea, s-a mai lucrat la aşa ceva în Frankfrut pe undeva, acum vreo patru ani, s-a realizat o pistă similară ca cea din Iaşi,” a adăugat Ionuț Dan, șef de șantier.
Pista flexibilă construită la aeroportul din Iaşi va avea o lungime de 2.400 de metri şi va fi gata în luna septembrie a anului 2015. Cheltuielile se ridică la 140 milioane de lei şi sunt suportate de Consiliul Judeţean.