Dispozitivul ar ajuta autoritățile să perceapă taxe diferențiat de la transportatori, dar favorizați sunt și camionagii care circulă fără încărcătură. În acest moment, firmele plătesc rovigneta indiferent de greutatea transportată. Dispozitivul este la stadiu de proiect, iar profesorul are nevoie de bani pentru realizarea prototipului. Ca să obțină finanțare participă la un concurs mondial, în Germania.
"GPS-ul cu cântar" imaginat de profesorul Paul Bârsănescu are deja succes mondial. A fost premiat la un concurs din Germania anul trecut, iar inventatorul spune că nu este deloc greu de realizat.
Profesorul susţine că sistemul este necesar pentru că cea mai mare uzură a drumurilor este cauzată de camioanele supraîncărcate.
În plus, din cele 20 de miliarde de euro cheltuite în ultimii 14 ani pentru întreţinerea drumurilor din România, jumătate ar fi putut fi economisite cu ajutorul unui astfel de dispozitiv.
Costurile diferenţiate pentru uzura şoselelor ar fi şi în avantajul şoferilor care nu transportă marfă grea. Camionagii ar trebui să plătească pentru deținerea unui astfel de dispozitiv - aproape 5.000 de euro. În acest moment, șoferii nu ar putea fi obligați să facă acest lucru, de aceea, inventatorul din Iași speră să schimbe și legea.
Pentru ca prototipul dispozitivului să fie realizat, profesorul din Iaşi susţine că are nevoie mai întâi de un sistem de achiziţie de date, în valoare de 2.500 de euro. De aceea, participă, la un alt concurs mondial în Germania, urmând ca publicul să decidă dacă proiectul merită sau nu finanţarea.