225 de milioane de lei au costat cei 14 kilometri de șosea de centură construiți în 4 ani.Chiar dacă Victor Ponta a fost invitat să taie panglica, acesta a refuzat, lăsând oficialitățile locale să facă onorurile. ”Eu nu mai tai nimic, eu doar adaug”, a spus Victor Ponta.
Prim-ministrul s-a arătat mulţumit de varianta ocolitoare a municipiului Iaşi şi a declarat că astfel de investiţii sunt esenţiale pentru dezvoltarea tuturor marilor oraşe din ţară. Victor Ponta a precizat că va sprijini continuarea lucrărilor la şoseaua de centură: ”Am venit să văd această porţiune finalizată din ceea ce trebuie să fie ocolirea Iaşiului. Iaşiul trebuie să fie un pol economic, dincolo de a fi o capitală culturală şi educaţională. Este un pol economic şi orice mare oraş care vrea să se dezvolte economic are nevoie de infrastructură.”
Şoseaua de centură, care are o singură bandă pe sens şi care traversează localităţi, a fost dur criticată în urmă cu 4 ani, de prim-ministrul României din acel moment, Călin Popescu Tăriceanu.
Declaraţie 20 noiembrie 2008
"Aţi putea extinde la patru benzi. Voi aveţi impresia că România stă pe loc? Până când terminaţi lucrarea, e posibil ca această soluţie să nu fie suficientă. Gândiţi-vă în perspectivă. Nu faceţi pentru ieri, ci pentru mâine. M-am lămurit. În 1950 tot cu două benzi se făcea", declara pe 20 noiembrie 2008 Călin Popescu Tăriceanu.
Investiţia totală pentru construcţia şoselei de centură este de peste 700 milioane de lei, iar aceasta va avea, în final, 30 de kilometri. Pe lângă varianta pentru traficul greu, care leagă Drumul European 583 de Drumul Judeţean Iaşi-Vaslui, proiectul mai prevede construirea unei variante pentru traficul uşor, de 8 kilometri, un pod peste Drumul Naţional 28, o parcare dar şi un pasaj în zona Bucium.