Aeroportul din Iași este un adevărat furnicar. Se lucrează în trei schimburi, iar pe lângă lucrările de excavare sau tasare, muncitorii trebuie să toarne, în câteva zile, 9.000 de tone de asfalt.
Șantierul de la Aeroportul Internațional Iași are o suprafață de peste 200 de hectare iar pentru ca pista să fie dată în folosință în această vară au fost mobilizate peste 200 de utilaje care lucrează zi și noapte.
Reprezentanții aerogării spun că lucrările trebuie să se desfășoare într-un ritm atât de alert pentru ca traficul pe aeroportul din Iași să fie întrerupt pentru o perioadă cât mai scurtă, doar de 5 zile.
”În numai 3 zile reușim să facem echivalentul a 300 de metri de lungime de pistă, asta înseamnă 100 de metri de infrastructură pe zi. Este foarte, foarte mult pentru că nu vorbim doar de așternerea unor straturi finale de asfalt, vorbim de realizarea întregii infrastructuri”, a declarat Marius Bodea, directorul Aeroportului Internațional Iași.
Noua pistă o va înlocui pe cea veche, construită în anul 1969.
În primă fază, vor fi inaugurați 1.800 de metri din pista nouă, urmând ca în următoarele 3 luni aceasta să fie prelungită până la 2.400 de metri, cât prevede proiectul de modernizare în valoare de 57 milioane de euro. În plus, la Aeroportul Internațional Iași se va construit o parcare mai mare pentru avioane dar și un al treilea terminal. Investiția este realizată cu bani de la Uniunea Europeană.