Mulţi dintre profesorii prezenţi la ultima şedinţă de repartizare a posturilor din învăţământ au fost indecişi şi s-au plâns că locurile bune au fost deja ocupate. Ar fi preferat să predea la o şcoală cât mai aproape de casă, însă spun că pentru a-şi completa cele 18 ore necesare la catedră trebuie să opteze pentru două şcoli, de multe ori la distanţă mare între ele.
”Am luat bacalaureatul, titularizarea. - Cu ce notă? - 8,20. - Şi nu este post titularizabil? - Acum să văd dacă o să-mi dea, pentru că mai sunt titulari şi concurenţa e mare. Dacă nu aş prinde post la mine în sat aş vrea să dau la facultate.”
”Pentru autovehicule rutiere, post de profesor pentru practică, aş prefera să fac în Iaşi, că e mai aproape cu transportul. Aşa, dacă nu se decontează, cheltui mai mulţi bani din buget,” spun candidații.
Sunt dascăli care de ani de zile trec prin emoţiile repartizării. Sunt însă optimişti că vor prinde un post la catedră.
”Eu aş vrea un post de profesor învăţământul primar la mine în localitate acolo. Sunt 4 acum, sunt posturi mai multe decât înainte, mulţi au renunţat”.
Neocupate vor fi posturile de educator, învăţător şi profesor de limbi străine în mediul rural. Inspectorii şcolari spun însă că vor găsi soluţii.
Cristinel Ţîrcă, inspector pentru resurse umane: ”în fiecare an avem solicitări din partea personalului pensionat. Posturile care vor mai fi disponibile pot fi ocupate prin repartizare cu personal asociat, pensionari sau profesori titulari care solicită plata cu ora.”
Profesorii revin la catedre de săptămâna viitoare când începe noul an şcolar.