“Aici stau bolnavii, pe targă, care nu se pot deplasa, îi ducem în condiţii mai bunişoare”, povestește Virgil Cristogel, şoferul ambulanţei.
Deşi pare greu de crezut, cu această maşină sunt transportaţi pacienţii ce reprezintă urgenţă medicală. Autoturismul fabricat în anii 1990 este afectat de rugină, are peste 700.000 de kilometri la bord, iar bolnavii care au nevoie urgentă de tratament sunt înghesuiţi lângă roata de rezervă. Salvarea trebuie reparată lunar şi la fiecare cursă are nevoie de câteva minute pentru a porni.
”Porneşte un pic mai greu faţă de maşinile cu injecţie, dar reuşim s-o pornim. Cu pornirea stăm mai greu, după aia merge foarte bine. Viteză nu prea prinde ea aşa tare pentru că niciun conducător auto când o vede în oglinda retrovizoare nu prea crede că poate fi depăşit de această maşină”, mai spune șoferul.
Cei mai afectaţi de aceste condiţii improprii sunt tot bolnavii. De câţiva ani, din cauză că riscă să se strice în orice moment, ambulanţa nu mai poate fi scoasă din oraş şi este folosită doar pentru transportul bolnavilor între spitale. Conducerea Spitalului de Boli Infecţioase spune că a încercat toate variantele pentru a găsi o rezolvare, în zadar însă.
”Am făcut solicitări în cursul anului trecut către Ministerul Sănătăţii. Am primit într-adevăr răspuns, ne-a îndreptat către Ambulanţa din Iaşi. Ambulanţa din Iaşi a avut toată deschiderea împreună cu DSP şi ne-au arătat salvările care ar putea să fie orientate în acest fel. Nu erau în starea cea mai bună astfel încât noi să aducem o altă maşină pe care să o reparăm”, a declarant Carmen Dorobăț, managerul Spitalului de Boli Infecțioase Iași.
Preţul unei ambulanţe cu minimum de dotări este cuprins între 30.000 şi 40.000 de euro.