De mai bine de şase ani, centrul pentru persoane cu handicap s-a transformat în şcoală pentru copiii din Parincea. Orele se ţin în spaţii mici şi întunecate, iar elevii stau înghesuiţi şi trebuie să se îmbrace gros, pentru că e frig.
"Uitați-vă și dumneavoastră cum aranjăm băncile în aşa fel încât ei să încapă, facem o paranteză, mai lipsesc vreo patru din ei, n-au venit toți la școală, altfel nici nu aveam unde să ne mișcăm," a explicat Gheorghe Bibire, profesor de istorie și geografie.
În săli de clasă pentru 15 elevi învaţă peste 30 de copii. Laboratoare nu există, iar dascălii nu au unde să-şi ţină cataloagele. Aceleaşi condiţii sunt şi la grădiniţă şi la clasa pregătitoare. Copiii învaţă în două birouri ale primăriei. Mobilierul n-a mai fost schimbat de peste 70 de ani, iar apă potabilă nu există.
"Am improvizat cum am putut, mai folosim și camera cealaltă ca să se schimbe copii și acolo mai am ceva materiale pentru ca nu mai este loc," spune Oana Spulber, educatoare.
Deocamdată nu există bani pentru ridicarea unei şcoli. Lucrările au început în 2008 şi s-au oprit, brusc, jumătate de an mai târziu, din lipsă de fonduri. Ar mai fi nevoie de încă 18 milioane de lei.
"Trebuia turnat betoane și trebuia pus acoperișul ca să se protejeze de intemperii, că, fără acoperiș, totul se degradează," spune Guță Știucă, primarul din Parincea.
"Doar Ministerul Dezvoltării este cel care poate să investească în astfel de lucrări," explică Ioan Balcan, inspector adjunct laISJ Bacău.
Cum nu mai speră să primească bani de la Guvern, primarul încearcă acum să obţină fonduri europene pentru terminarea şcolii.