Încă de dimineaţă, zeci de maşini stăteau la coadă să treacă Dunărea cu bacul. Timpul de aşteptare a crescut din cauza caminoanelor încărcate cu piatră sau cereale care vor să ajungă în portul Constanţa.
„Nu cred că prind primul bac. De abia cu al treilea de acum încolo" spune un şofer.
„Bun ar fi şi al treilea până la urmă, dar asta e. Asta e viaţa în România. Suportăm. Noi am votat, deci trebuie să suportăm acum" declară alt conducător auto.
În dorinţa de a scurta drumul, multe familii care merg în concediu la mare sau în Deltă traversează Dunărea cu bacul pe la Galaţi.
„Ne-am înarmat cu răbdare pentru că plecăm în concediu. Şi nu vrem să ne enervăm de la început" spune un turist.
"Doar să mărească strada sau să treacă cu două bacuri deodată. În rest, nu se poate face nimic" explică alt turist.
La Galaţi, în timpul anului trecerea Dunării se face cu două bacuri pe care încap 40 de autoturisme sau şase camioane. În perioada sezonului cald, pe traseu intră şi un bac mai mic pe care, însă, pot urca doar opt autoturisme.
Aurel Neagu, comandant Bac: „Într-o zi muncim o zi jumate. Toată Moldova trece pe aici pe la noi. Traficul e infernal vara. Datorită oamenilor care pleacă la mare, datorită maşinilor mari care cară infernal piatră de nu se mai opresc."
Bacurile circulă de la 6 dimineaţa până la ora 22, din jumătate în jumătate de oră. După această oră, pentru maşinile care vor să trecă Dunărea se fac curse speciale pentru care şoferii trebuie să plătească pe lângă biletul obişnuit de 20 de lei, încă o taxă de aproape 35 de lei.
Dacă vor să evite aglomeraţia de la Galaţi, turiştii au ca rute alternative traversarea Dunării pe la Brăila, tot cu bacul, sau pe podul rutier de la Giurgeni, Vadu Oii.
reporter: Mihaela Brazdeş
operator: Ionuţ Mocanu