Un drum reabilitat doar pe hârtie este şi DJ251, care face legătura între comunele Braniştea şi Schela.
Deşi figurează pe hartă ca drum judeţean, pe o porţiune de doi kilometri drumul arată mai rău decât un drum de ţară.
Cu toate acestea, în 2011 a existat un proiect de reabilitare a lui, pentru care s-a plătit suma de 170.000 de euro.
Marian Adamache, primar comuna Braniştea: "Singurul lucru care vi-l pot spune este că pe porţiunea aceasta, pe aproape doi kilometri a fost taluzat cu autogreder, nu a fost pus niciun strat de pietriş".
Maricel Petrea, primar comuna Schela: "Poate este de necrezut, dar acesta este drum judeţean şi figurează pe hartă, inclusiv pe GPS-uri. A venit odată un control de la Bucureşti, au luat-o pe la Braniştea şi când au ajuns la Primărie era să rămână fără maşină. Le-am zis, domnilor, astea sunt drumurile din România".
Deşi pare greu de crezut, drumul a fost recepţionat de o comisie din cadrul Consiliului Judeţului. Toţi membrii comisiei sunt cercetaţi acum de oamenii legii.
Nicolae Bacalbaşa, preşedinte CJ Galaţi: "Acelaşi om a fost diriginte de şantier, proiectant şi după aia a şi verificat. Factura de plată este făcută în data de 22.07.2011, iar recepţia la terminarea lucrărilor se face în data de 15.09.2011 şi este inadmisibil aşa ceva. Deci, factura s-a făcut înainte să se facă recepţia şi nu numai la un drum".
Consiliul Judeţului Galaţi a deschis o anchetă care investighează cum au fost realizate lucrările de reabilitare ale respectivului drum.
Constructorul a fost informat că are obligaţia de a remedia situaţia din teren în 90 de zile.
Nicu Năvodaru, director Direcţia de Drumuri CJ Galaţi: "Domnul director general de la Romsit a avut un comportament ieşit din comun şi ne-a promis că va reveni şi că o să încerce să se documenteze că nu era documentat dânsul, dar noi deja înaintasem toate aceste procese de recepţie la toate lucrările care erau cu deficienţe".
În timp ce Consiliul Judeţului caută vinovaţii, şoferii nu au altă soluţie decât să ocolească gropile.
"Drumul este destul de avariat şi toată lumea îl ocoleşte. Ne stricăm maşiniile şi costurile sunt destul de mari" a spus un şofer.
"Mai rămânem suspendaţi câteodată. Când plouă nu circulăm deloc" a declarat alt conducător auto.
Un control recent a scos la iveală şi faptul că, în urmă cu doi ani, Consiliul Judeţului a alocat aproape 400 mii de lei pentru realizarea de marcaje pe drumurile publice, însă, în unele zone nu există nicio urmă de marcaj.
Un exemplu îl reprezintă Drumul Judeţean Pechea-Rediu.
Acum, 24 de lucrări realizate, în perioada 2009-2012, pe drumurile judeţene din Galaţi sunt cercetate de oamenii legii.
Reporter: Cornelia Mazilu
Operator: Florin Gîlcanu
Editor web: Dana Costache