Autobuzele din Olanda, ţinute pe dreapta

Data publicării:
auto olanda

Pe cele 23 de autobuze, societatea Transurb a plătit 450 de mii de euro. Conducerea regiei de transport public ar fi dorit ca maşinile să intre în circulaţie de la 1 noiembrie, însă acest lucru nu a fost posibil din cauza mai multor probleme birocratice.

Genica Totolici, director SC Transurb: "Birocraţia, că aşa e la noi la români durează foarte mult. Nu poţi să faci nimic online, să poţi să accesezi, să îţi calculezi singur o taxă de mediu şi să o achiţi. Totul merge mai greoi".

Dacă din punct de vedere tehnic autobuzele sunt pregătite să iasă pe trasee, nu se poate spune acelaşi lucru despre procedurile legale ce țin de înmatricularea și asigurarea mașinilor.

Genica Totolici, director SC Transurb: "Urmează ca săptămâna aceasta să le obţinem certificatele de înmatriculare. Ulterior vom merge la Autoritatea Rutieră Română unde să obţinem copiile conforme pentru toate autobuzele". 

În condiţiile actuale, abia în jurul datei de 17 noiembrie vor putea utiliza mașinile cumpărate din Amsterdam, care să înlocuiască o parte din parcul auto de trasport public.

"Dacă vă uitaţi atent rugina străbate prin tablă, ne chinuim din şase în şase luni să le revopsim, ne chinuim să luăm ITP-ul" a spus şoferul unui autobuz aflat în circulaţie.

Gicu Pastia, şofer autobuz: "Orice şofer işi doreşte o maşină mai bună. Dar durează taxa de mediu, trecere prin registrul auto român şi tot acest lanţ de proceduri pe care autobaza noastră trebuie să-l respecte".

Parcul auto Transurb este foarte învechit şi doar 45% dintre maşini se încadrează în durata normală de funcționare. În ultimii şase ani au fost achiziționate doar autobuze second hand, din Olanda.

Mircea State, şef Serviciu Auto Transurb: "Întâmpinăm greutăţi cu privire la aprovizionarea cu piese de schimb. În schimb, noi încercăm să le estetizăm, să fie din punct de vedere tehnic bune".

Călătorii sunt nemulţumiţi de faptul că Primăria a cumpărat tot maşini second hand.

"Chiar aşa, noi suntem de maşini second hand? Oare ţara noastră nu are menirea să aibă maşini noi? Cred că merită şi Galaţiul nostru un transport sigur pentru călători" a spus un gălăţean.

Parcul auto va fi înnoit anul viitor, printr-un împrumut de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Emanuela Turcu, purtător de cuvânt Primăria Galaţi: "În cadrul acestei linii de creditare vom achiziţiona şi 14 troleibuze noi". 

De la începutul acestui an, 15 autobuze au fost casate deoarece erau uzate şi depăşite din punct de vedere tehnic.

Reporter: Cornelia Mazilu
Operator: Gelu Mormoloc

Editor web: Dana Costache

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum arată azi Andrei Găluț, unicul supraviețuitor al trupei Goodbye to Gravity, la 9 ani de la tragedia din...
Digi FM
Oana Zăvoranu a pierdut casa din Dorobanți, în care a locuit după divorțul de Pepe. Vedeta va fi obligată să...
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Eșec la Casa de Pensii. Care pensionari iau în noiembrie pensie mai mică decât au contribuit?
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
Ce se află în spatele aspectului clar întinerit al lui Brad Pitt. Actorul ar fi investit 130.000 de dolari în...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani