Poate circula cu 160 de kilometri pe oră, dar a făcut peste trei ore până la Bucureşti, din cauza infrastructurii feroviare. Vorbim despre primul drum în Capitală al trenului Hyperion, fabricat în Craiova. Oamenii care l-au văzut pe parcurs şi în Gara de Nord au fost impresionaţi de design şi spun că abia aşteaptă să călătorească cu el.
„Viteza lui este de 160 (Km) maximă, dar nu se poate atinge această viteză, din cauza infrastructurii, linia nu permite”, a precizat Constantin Iepure, mecanic-şef.
Cu Hyperion, drumul este o adevărată plăcere, mai ales că în interior are tot ce şi-ar putea dori un călător.
Trenul a atras priviri curioase în toate gările în care a oprit, iar oamenii au dorit să vadă îndeaproape „bijuteria” feroviară construită la Craiova.
Hyperion a ajuns în Gara de Nord, după ce a fost nevoit să circule pe numeroase porţiuni şi cu 20-30 de km pe oră, iar într-o haltă a staţionat 30 de minute, din cauza lucrărilor pe linie.
Inginerii din Craiova se mândresc cu realizarea lor şi speră ca rama electrică produsă în premieră în România să demonstreze potenţialul industriei româneşti.
„Ăsta este viitorul. Credem şi suntem convinşi că vom reuşi să ridicăm transportul pe calea ferată la un alt nivel, în sensul de mult mai confortabil, mult mai accesibil şi ca preţ şi cu foarte multe facilităţi îndreptate către călători”, a spus Cristian Prundeanu, şeful departamentului calitate.
„Este un colectiv de entuziaşti, un colectiv de profesionişti, un colectiv care şi-a dorit, cu mari sacrificii din multe puncte de vedere, să realizeze ceva ce nu au mai realizat, ce nu au mai putut să realizeze în alte condiţii”, a precizat Radu Zlatian, consultant economic.
Trenul Hyperion va intra în luna februarie în exploatare pe ruta Motru-Craiova-Bucureşti şi retur.