România şi Bulgaria ar putea avea o nouă legătură feroviară. Pe podul de la Calafat la Vidin s-au făcut astăzi probe cu un utiliaj special care testează cafea ferată. Este pentru prima dată când linia este folosită de la inaugurarea podului, acum şase luni. Rezultatele probelor sunt bune - linia de cale ferată este într-o stare excelentă.
Utilajul special de testare a liniei este bulgăresc, dar testele propriu-zise au fost făcute de o echipă mixtă romano-bulgară.
Echipa de specialişti a oprit din loc în loc, pentru a testa calea ferată.
În funcţie de solicitările existente, Regionala CFR Craiova, în acord cu partea bulgară, va stabili în perioada următoare dacă şi câte trenuri vor circula pe ruta Craiova - Vidin.
„Noi sperăm ca să dăm drumul la această circulaţiei. Totul depinde de cele două ministere şi mai ales faptul că încă nu s-a înfiinţat firma de mentenanţă, care va administra podul din punct de vedere al întreţinerii şi intervenţiei în caz de incidente feroviare”, a spus Gheorghe Popa Ingineru, directorul Regionalei CFR Craiova.
Pe partea bulgară, calea ferată este electrificată, iar linia se prelungeşte peste pod în România doar până la staţia Golenţi şi este nevoie de schimbarea locomotivei. Până la Craiova linia este însă în stare jalnică. 80 de kilometri se parcurg în trei ore. 400 de milioane de euro se vor investi în următorii ani pentru reabilitarea acestei rute.