La cinci luni de la inaugurare, pe podul Vidin-Calafat sunt deja probleme. Presa bulgară relatează despre o groapă care a apărut în carosabil. Problema a fost rezolvată temporar. Groapa a fost acoperită cu ciment şi va fi reasfaltată. De asemenea, la intrare pe pod sunt mai multe denivelări.
În urma ploilor din ultima săptămână, apa a pătruns în compartimentul din beton de sub pod, unde există cabluri de comunicaţii.
Experţii bulgari, dar şi reprezentanţi ai firmei care au construit acest pod şi cei de la Agenţia pentru Infrastructură Rutieră au analizat pagubele la finalul săptămânii trecute, dar vor face şi o verificare amănunţită în următoarea perioadă.
Şoferii sunt de părere că firma constructoare a grăbit această lucrare şi asfaltul a fost turnat în grabă, iar acum ei sunt cei care suportă consecinţele.
Al doilea pod peste Dunăre are patru benzi rutiere, o linie de cale ferată, pistă pentru biciclete şi a fost realizat în totalitate de partea bulgară.
Valoarea totală a proiectului a fost de 286 milioane de euro, dintre care 106 milioane de euro au fost fonduri europene, restul provenind din finanţări la nivel naţional din cele două ţări vecine şi investiţii private.