După aproape zece ani de lucrări şi o investiţie de aproximativ 6 milioane de euro, Eurogara din Drobeta Turnu Severin arată dezolant. Clădirea nu are sistem de încălzire şi se degradează pe zi ce trece. Nu are nici casă de bilete, nici sală de aşteptare.
Deşi s-a vrut o eurogară în adevăratul sens al cuvântului, prin Drobeta Turnu Severin trece un singur tren internaţional, care leagă Bucureştiul de Budapesta. În afară de acesta, 16 trenuri tranzitează în fiecare zi Drobeta Turnu Severin, însă gara este mai tot timpul goală. Dar şi puţinii călători se plâng însă de obiectivul în care s-a investit o sumă colosală.
„Dezastruos, şi mai ales într-o localitate de frontieră facem eurogară, dar investiţiile pe hârtie s-au făcut, dar practic ele nu există”, spune un călător.
„Nu era o prioritate pentru Severin aceasta gară, erau altele priorităţile”, spune un alt bărbat.
Deşi spun că prin proiect o eurogară nu este prevăzută cu o sală de aşteptare, autorităţile recunosc însă că vina pentru frigul din gară le aparţine.
„Aşteptăm ca AGA să dea avizul pentru investiţia respectivă, după aviz, în două luni maxim s-ar putea da în folosinţă centrala termică de la Severin”, a spus Popa Ingineru, directorul Regionalei CFR Craiova.
Plină de lipsuri, gara îşi pierde total utilitatea când vine vorba de una dintre cele mai căutate rute, Drobeta Turnu Severin-Bucureşti. Pentru că se efectuează lucrări la calea ferată, călătorii sunt transportaţi cu autobuzele către o altă staţie.
Având nenumărate probleme de construcţie, treceri de pietoni care duc nicăieri, eurogara din oraşul reşedinţă de judeţ se încadrează perfect la capitolul investiţii colosale şi inutile.