După reabilitarea căii ferate Bucureşti Constanţa, care a costat aproape 800 de milioane de euro, trenurile Intercity ar fi trebuit să zboare cu 160 de kilometri pe oră şi să lege Capitala de malul mării în cel mult două ore şi jumătate. De fapt, o călătorie ajunge să dureze acum şi de două ori mai mult. Firesc, cei de la CFR Călători au decis să anuleze de mîine trenurile Intercity între Bucureşti şi Constanţa. Aşa că acum, cine vrea să plece devreme spre Bucureşti mai are un singur tren direct, la 5 dimineaţa. Următorul este abia la ora 14. Alternativa - companiile de autocare sau microbuze.
Cine nu vrea totusi sa mearga cu autocarul sau cu microbuzul poate ajunge si cu trenul, dar trebuie sa schimbe garnitura. O situatie incomoda si care il face pe calator sa piarda timp. Societăţile particulare se bucură pentru că ştiu că începând cu întâi februarie câştigurile lor vor creşte semnificativ, iar costul unei călătorii dus cu autocarul până la bucureşti este de 55 de lei, faţă de 70 de lei cât costa la Intercity. Pasagerii par să fi facut deja alegerea.
Conducerea CFR Călători spune că este nevoie ca linia ferată să ajungă la parametrii corespunzători, să se rezolve problema hoţilor de instalaţii şi apoi se va reintroduce trenul romanesc de "mare viteza".