Transport record de minereu. Marfa a ajuns la bordul unui cargo chinezesc

Data publicării:
SHANDONG HENG CHANG

 

Peste 6300 de mile marine a străbătut Shandong Heng, pentru a ajunge în România. Colosul chinezesc a trebuit să stea însă două zile la intrarea în port până să ajungă la dana de descărcare.

Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: "Pentru că are pescajul foarte mare, nu mai puţin de 18 metri, nava este descărcată parţial de o macara plutitoare. Abia apoi cargoul Shandong Heng va putea acosta în Portul Constanţa."

Operaţiunile de descărcare în larg au fost destul de grele pentru că vântul a bătut în rafale şi nu a permis macaralei plutitoare să lucreze în condiţii optime.

Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: "Cargoul de aproape 300 de metri lungime a adus din Brazilia o cantitate record de minereu pentru Portul Constanţa: 173.000 de tone se află la bordul navei chinezeşti."

Ca să poată acosta la cheu, din navă au fost descărcate aproape 10 mii de tone de minereu. A ajuns în port, după două zile, în care a staţionat la un kilometru de intrarea în port.

Reprezentanţii companiei care operează în dana la care este acostat cargoul încearcă să descarce vaporul în timp record, pentru o eficienţă mai mare a costurilor.

Ca şI comparaţie, rata zilnică de descărcare în principalul port european, Rotterdam, este de 40.000 de tone, iar operatorul din Constanţa depăşeşte această rată cu 5.000 tone pe zi.

Viorel Panait, directorul operatorului portuar COMVEX: "Noi suntem încrezători că putem realiza descărcarea acestei nave în mai puţin de trei zile. Transportul cu asemenea nave de mare capacitate, indiferent că mărfurile sunt minereul de fier, bauxita sau cărbunele, face ca transportul respectiv să vină mai ieftin cu consecinţa eficientizării industriilor respective."

Navigatorii se întâlnesc cu astfel de nave în special în porturile străine, pentru că adâncimile permit acostarea coloşilor mărilor. Unii dintre ei doar le-au admirat, alţii ştie ce implică munca la o astfel de navă.

Gigantul Shandong Heng a fost construit în 2013 în China şi este înregistrat sub pavilion Hong Kong. Cele 173.000 de tone de minereu de fier vor fi preluate de barje şi duse la Galaţi. Valoarea totală a încărcăturii este evaluată la aproximativ 15 milioane de dolari.

Digi24 Constanţa
reporter: Paul Greavu
operatori: Victor Niţă / Cristian Caciauna / Alexandru Brînzaru 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Zodiile care vor avea trei ani plini de noroc începând cu 2025. Trăiesc cea mai bună perioadă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
O dragoste ca a lor e rară. Julia Roberts, fotografie plină de tandrețe alături de soțul ei și declarație...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...