Transport record de minereu. Marfa a ajuns la bordul unui cargo chinezesc

Data publicării:
SHANDONG HENG CHANG

 

Peste 6300 de mile marine a străbătut Shandong Heng, pentru a ajunge în România. Colosul chinezesc a trebuit să stea însă două zile la intrarea în port până să ajungă la dana de descărcare.

Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: "Pentru că are pescajul foarte mare, nu mai puţin de 18 metri, nava este descărcată parţial de o macara plutitoare. Abia apoi cargoul Shandong Heng va putea acosta în Portul Constanţa."

Operaţiunile de descărcare în larg au fost destul de grele pentru că vântul a bătut în rafale şi nu a permis macaralei plutitoare să lucreze în condiţii optime.

Paul Greavu, reporter Digi24 Constanţa: "Cargoul de aproape 300 de metri lungime a adus din Brazilia o cantitate record de minereu pentru Portul Constanţa: 173.000 de tone se află la bordul navei chinezeşti."

Ca să poată acosta la cheu, din navă au fost descărcate aproape 10 mii de tone de minereu. A ajuns în port, după două zile, în care a staţionat la un kilometru de intrarea în port.

Reprezentanţii companiei care operează în dana la care este acostat cargoul încearcă să descarce vaporul în timp record, pentru o eficienţă mai mare a costurilor.

Ca şI comparaţie, rata zilnică de descărcare în principalul port european, Rotterdam, este de 40.000 de tone, iar operatorul din Constanţa depăşeşte această rată cu 5.000 tone pe zi.

Viorel Panait, directorul operatorului portuar COMVEX: "Noi suntem încrezători că putem realiza descărcarea acestei nave în mai puţin de trei zile. Transportul cu asemenea nave de mare capacitate, indiferent că mărfurile sunt minereul de fier, bauxita sau cărbunele, face ca transportul respectiv să vină mai ieftin cu consecinţa eficientizării industriilor respective."

Navigatorii se întâlnesc cu astfel de nave în special în porturile străine, pentru că adâncimile permit acostarea coloşilor mărilor. Unii dintre ei doar le-au admirat, alţii ştie ce implică munca la o astfel de navă.

Gigantul Shandong Heng a fost construit în 2013 în China şi este înregistrat sub pavilion Hong Kong. Cele 173.000 de tone de minereu de fier vor fi preluate de barje şi duse la Galaţi. Valoarea totală a încărcăturii este evaluată la aproximativ 15 milioane de dolari.

Digi24 Constanţa
reporter: Paul Greavu
operatori: Victor Niţă / Cristian Caciauna / Alexandru Brînzaru 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri