Discuţiile au avut loc cu uşile închise, principalul scop al vizitei fiind posibilitatea preluării de către coreeni a fostului şantier militar, lăsat în paragină de aproape 14 ani.
Victor Ponta, premierul României: "Am avut ocazia să discutăm despre ceea ce trebuie să dezvoltăm împreună pe zona de infrastructură, pe zona de investiţii, pe zona de sprijin financiar şi legislativ. Vreau să vă asigur de întregul sprijin al statului român şi al Guvernului României. Până la urmă, suntem chiar parteneri sociali, având 49% din acţiunile acestei companii."
Miniştrii români, premierul şi partea coreană au tăiat şi panglica inaugurală a celui mai mare pure-carrier construit într-un şantier din Europa.
Aceasta este o comandă dată de norvegieni, Mangalia fiind şi singurul şantier din Europa care mai construieşte acest gen de nave. Opt luni a durat partea de proiectare iar cea de execuţie, zece luni. Pe Ro-Ro pot fi încărcate 6.500 de autovehicule. Primul transport va pleca, în septembrie, spre Germania.
Victor Ponta, premierul României: "Sunt foarte mândru să văd că cea mai mare navă de acest tip produsă în Europa va pleca, în curând, de aici, din Şantierul de la Mangalia. Mi-aş dori foarte mult ca, în România, la Mangalia, să putem, în continuare, să producem nave sigure, nave de care toţi cei care muncesc aici să fie siguri."
Olav Sollie, beneficiar navă: "Acest şantier naval a demonstrat că România are un rol important în shippingul internaţional, DMHI fiind un constructor de nave de primă clasă."
Cei 7.000 de angajaţi ai DMHI au de muncă cel puţin până în 2016, când vor mai fi construite alte 10 sau 12 nave.
reporter: Oana Manoilă
operator: Cristian Caciauna
editor web: Anca Medrea