Până în luna noiembrie, atunci când scad temperaturile şi nu se mai pot face lucrări importante, cum ar fi de cele de sudură, muncitorii trebuie să fie aproape gata cu totul astfel ca, anul viitor, să se lucreze la finisaje şi să se înceapă probele tehnice pentru punerea în funcţiune a noilor echipamente.
Oana Manoilă, reporter Digi24 Constanţa: Acum se lucrează la montarea porţii plane de acces în amonte. Aceasta a fost adusă din Germania, pe bucăţi, cu ajutorul barjelor, iar asamblarea ei a început în urmă cu câteva luni.
Dacă, acum, deschiderea porţilor de acces se făcea manual, printr-un panou de comandă, noile instalaţii vor permite acest lucru printr-o simplă apăsare a unui buton, dintr-un calculator.
Mihai Tomescu, şef Biroul de Control Tehnic, ACN: Eficienţa va fi enormă: în primul şi primul rând prin mărirea gradului de siguranţă a navigaţiei pe aceste canale. Doi: se va obţine o reducere considerabilă a consumurilor de resurse energetice şi, trei, canale vor deveni mult mai prietenoase cu mediul.
La Constanţa, sunt vizate trei ecluze care înregistrează cel mai mare tranzit.
Oana Manoilă, reporter Digi24 Constanţa: Modernizarea ecluzelor de la Ovidiu, Cernavodă şi Agigea este cel mai amplu, dar şi cel mai dificil proiect din România ultimilor 30 de ani. După finalizarea lucrărilor vom avea cele mai moderne ecluze din Europa
Demersurile pentru întocmirea documentaţiei şi solicitarea banilor europeni au fost începute în urmă cu şapte ani.
Daniel Georgescu, director ACN: Valoarea proiectului este de 185 de milioane de euro. 85% sunt bani europeni, 15% sunt partea cu care noi am venit...cofinanţarea
Fluxul de marfă spre şi dinspre Ungaria, Serbia şi Austria a crescut cu 4% în ultimul an. Până la 1 mai, traficul estimat de Administraţia Canalelor Navigabile a fost depăşit cu un milon de tone, şi asta în condiţiile în care, din cauza lucrărilor, se tranzitează pe un singur fir.
<reporter: Oana Manoilă
operator: Alexandru Brînzaru