Marinari abandonaţi în Portul Constanţa

Data publicării:
marinari abandonati1

Nava Kusva 1 a venit din Rusia la Constanţa cu fertilizatori, au descarcat pe 6 august, iar de atunci nava a ramas abandonată.

Iniţial, echipajul navei a fost format din 12 marinari, dintre care, opt s-au întors acasă. Cei patru, care au rămas, se află în imposibilitatea de a părasi vasul, pentru că ei reprezintă echipajul de siguranţă al navei.

Armatorul nu le-a mai platit salariile iar acum autoritatile incearca să scoată nava la vânzare. Cu banii obţinuţi se vor achita salariile marinarilor, costurile juridice si cele portuare.

Adrian Mihălcioiu, Federaţia Internaţională a Transportatorilor din România: " Încercăm prin instanţă să urgentăm cât mai repede procesul de vânzare a navei şi atunci repatrierea celor 4 navigatori şi plata celorlalţi care deja au plecat acasă".

Până atunci, cei 4 marinari sunt captivi în Portul Constanţa. Ei spun că au ajuns la capătul răbdărilor, şi cer autorităţilor să grăbească demersurile, pentru că de mai bine de 5 luni, trăiesc in condiţii mizere.

Marinarii nu înţeleg de ce demersurile autorităţilor durează atât de mult şi îşi doresc nespus să se întoarcă la familiile lor. În afară de lipsa hranei, până şi temperaturile scăzute le-au dat bătăi de cap.

Bülent Öz, căpitanul navei Kusva: "E foarte frig aici! Nu avem mâncare, nu avem curent electric, nu avem apă, familiile noastre nu au bani! Doar aştept..de ce aşteptăm atât ?". 

La mâna autorităţilor

Acum, nava nu mai există din punct de vedere juridic, căci toate actele de navigaţie au expirat.

Autorităţile au depus în instanţă actele pentru a lua dreptul de a vinde nava, încă din luna octombrie, dar deocamdată nu au primit nici un termen. În ciuda eforturilor făcute pentru a ameliora calvarul navigatorilor, situaţia rămâne critică.

Adrian Mihălcioiu, Inspectorul şef al Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor din România: "Ei nu pot sta la infinit aici pe nava, şi în conditiile astea, deocamdata iarna este blanda dar va inchipuiti la -20 grade ce s-ar intampla pe nava asta neîncălzita". 

Astfel de situaţii sunt tot mai des întâlnite în diferite porturi din lume, iar echipaje şi nave abandonate există pe tot mapamondul. Sigura soluţie rămâne scoaterea la licitaţie a vasului abandonat de armator, însă timpul necesar birocraţiei se poate întinde uneori chiar şi pe o perioadă de 1 an de zile.

reporter: Loredana Vesparu

operator: Cătălin Vârban

editor web: Anca Medrea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri