Impiegaţii, obligaţi la "maraton" printre şinele de cale ferată
Data publicării:
Nea Dumitru lucrează la CFR de când se ştie, dar spune că situaţie ca acum nu a mai întâlnit, trebuie să facă în jur la vreo 4-5 km pe zi, ca să poată verifica absolut toate instalaţiile de siguranţă a circulaţiei. Iar de munca lui, oricât de neînsemnată ar părea la prima vedere, depinde zilnic viaţa a mii de călători. Ţina preferată a hoţilor sunt releele de semnalizare de pe calea ferată. Aproape că nu este zi să nu se înregistreze astfel de furturi, iar pagubele sunt imense. Un releu costă între 300 şi 700 de euro, iar hoţii se aleg din el cu câteva sute de grame de cupru, după ce îl demontează
Impiegaţii de mişcare au cea mai dificilă misiune dintre angajaţii CFR. Aceasta pt că, fie vară, fie iarnă ei trebuie să ia zilnic la pas kilometri întregi din calea ferată. Aceasta pt a verifica dacă nu s-au furat componente din calea de rulare sau din sistemele de semnalizare. Din cauza furturilor, trenurile au şi mari întârzieri, paradoxal pe o linie complet modernizată. Deşi un drum de la mare în Capitală ar trebui să dureze mai puţin de trei ore, adesea cei 225 de kilometri sunt parcurşi chiar şi în cinci ore.
Iar situaţia este cu atât mai gravă cu cât pierderile vin în contextul în care Compania abia are bani să plătească salariile angajaţilor. Din acest motiv a izbucnit şi greva spontană din urmă cu doar două zile.