Considerat cândva un etalon al unităţilor de cazare din judeţul Constanţa, complexul turistic din Mangalia a fost totodată şi primul hotel de patru stele deschis în staţiunile din sud.
Vremurile de glorie de odinioară s-au dus, însă, odată cu scăderea profiturilor, iar Camera de Comerţ a României a decis să vândă hotelul.
Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa: "Activitatea economică, în afară de Daewoo Mangalia lasă de dorit, mă refer ca venituri, ca flux de cetăţeni veniţi din afară, a dus la scăderea gradului de ocupare, s-a ajuns undeva la 25% medie pe an".
Proprietarii complexului s-au gândit la un preţ estimativ de patru milioane de euro. Agenţii imobiliari apreciază totuşi că acesta ar putea valora chiar mai mult, ţinând cont că este unicul hotel din Dobrogea, construit pe un sit arheologic.
"Preţul pentru acest hotel este situat undeva între patru milioane şi cinci milioane cinci sute de mii de euro. Trebuie avut în vedere faptul că are o arhitectură unică. Să fie achiziţionat fie de un om de afaceri, fie de către o companie, iar în timp îşi vor amortiza sumele investite", a spus Marius Coman, director agenţie imobiliară.
În 1993, atunci când s-a săpat fundaţia hotelului, muncitorii au descoperit importante vestigii arheologice. Ruinele cetăţii Callatis sunt astfel adăpostite în interiorul complexului hotelier.
Sorin Colesniuc, cercetător ştiinţific la Muzeu Callatis Mangalia: "A apărut un edificiu termal, o fântână, o piaţetă, ceea ce demonstrează că la sfârşitul sec. al VI-lea şi începutul sec. al VII-lea, aici exista o intensă viaţă orăşenească".
Localnicii îşi amintesc că nu demult, sute de turişti români şi străini erau fascinaţi de vestigiile arheologice.
Complexul se întinde pe o suprafaţă de 8.700 metri pătraţi, are un centru de afaceri, săli de conferinţe exterioare, restaurant, fast food, piscină şi parcare.
reporter: Daniel Leancă, Alexandru Moraru
operator: Liviu Erimia, Cristian Caciauna
editor web: Anca Medrea