Trei luni le-a luat studenţilor de la Facultatea de Autovehicule Ruriere să realizeze prototipul BRIZAR. Ideea s-a născut din dorinţa de a proteja mediul, dar noul vehicul poate deveni practic şi în viaţa de zi cu zi.
„Utilitatea este foarte simplă... este exact ca aceea a unei biciclete. Plimbare, relaxare, mişcare de zi cu zi. Eventual, cine ştie, pe viitor, mergeţi la muncă, înlocuim maşina“, a precizat Daniel Radu, student la Universitatea Ovidius.
Costul de producere a unei astfel de biciclete cu velă, spun inventatorii, poate ajunge la o mie de lei.
Diferenţa dintre mersul pe o bicicletă clasică şi pedalatul la acest prototip BRIZAR nu este una mare. În schimb, acest prototiv dispune de o velă propulsoare care te ajută să te deplasezi mult mai uşor.
Prototipul a fost construit din piese primite. Astfel, caseta de direcţie provine de la un Lăstun care era abandonat în curtea universităşii, roţile din faţă, de la bicicletele din copilărie ale unor colegi, lanturile de la profesori, iar scaunele, de la regia locală de transport în comun. Chiar şi cea mai importantă piesă, vela, este primită în dar.
„Este o velă folosită la windsurf. Un domn a fost amabil să ne ajute şi ne-a oferit vela şi catargul, pe care noi am lipit-o că era puţin zgâriată“, ne-a declarat şeful de proiect.
O altă invenţie a studenţilor de la Autovehicule rutiere o reprezintă Şenilarul, care, din păcate, nu este încă funcţional. Este vorba despre un chit care se poate monta în cel mult 20 de minute pe orice autovehicul pentru a străbate drumuri cu probleme.
„În cazul în care avem un drum denivelat sau înzăpezit pe care autoturismele nu ar ajunge, acest sistem putând fi pus şi pe ambulanţe, în cazuri de urgenţă“, explică unul dintre inventatori.
Cornel Stan, profesor universitar la Paris spune că „invenţiile vorbesc despre ei, vorbesc despre ce au înţeles la cursurile teoretice, au înţeles cum pot să dezvolte ceva pe baza lucruurilor pe care le-au învăţat şi mi-a plăcut foarte mult spiritul lor de echipă, pentru că numai aşa iese un rezultat cum a ieşit“.
Studenţii de la Universitatea Ovidius, specializarea Autovehicule Rutiere, se mai laudă şi cu maşina amfibie, realizată anul trecut, dar şi cu autoturismul tren, care poate circula pe şine, pe care l-au construit în urmă cu doi ani.