Cu tramvaie vechi de peste 20 de ani circulă locuitorii din Cluj-Napoca. Din cele 37 de garnituri din oraş, 33 au perioada de utilizare depăşită de peste 10 ani. Pentru a putea fi păstrate în circulaţie, tramvaiele au trecut printr-un proces de modernizare. Practic, roţile vagoanelor au fost schimbate cu unele noi, mult mai silenţioase. Astfel, poluarea fonică a fost redusă cu până la 60%.
Printre cele 33 de tramvaie se află şi 5 cumpărate în 2009, însă nu noi, ci după ce au circulat timp de 10 ani pe străzile din Berlin. Fiecare garnitură a costat 20.000 de euro.
"Alea vechi sunt foarte zgomotoase şi mereu se aude un scârţâit când eşti în ele. Plus că merg foarte încet şi atunci e normal să le prefer pe cele noi şi oricum cu ele ajungi mai repede", spune un clujean.
"Ar trebui schimbate, astea sunt de pe vremea lui... Eu locuiesc normal în Austria şi tot ce au ţâpat ăia am luat noi, deci acolo nu există aşa ceva", este părerea altui cetăţean.
Autorităţile locale aşteaptă deschiderea unor noi linii de finanţare de la Uniunea Europeană pentru a cumpăra noi garnituri.
"Majoritatea tramvaielor din Cluj-Napoca sunt cele cumpărate odată cu punerea în funcţiune a companiei de transport în comun având perioada de funcţionare normală expirată. Avem mesaje că vor fi linii de finanţare disponibile pentru comunităţi, pentru a putea face această înlocuire a garniturilor", a afirmat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
În 2013, autorităţile locale din Cluj-Napoca au cumpărat tramvaie noi, însă doar patru şi asta cu toate că iniţial plănuiau să schimbe nu mai puţin de 12 garnituri. Şase milioane de euro au costat cele patru tramvaie poloneze.