Transilvania Rally a început miercuri, cu recunoaşterea traseului şi a continuat joi cu proba de shake-down, în care cei norocoşi au devenit pentru câteva minute copiloţii lui Edwin Keleti sau Dan Gîrtofan. Vineri au fost programate două probe pe macadam şi două pe asfalt, iar provocarea pentru echipele tehnice a fost alegerea tipului de anvelope, pe care le-au folosit pe cele două suprafeţe.
"Nu aveam de făcut altceva, decât să mergem cu sleek-urile, pentru că urma o probă lungă, de 30 de km pe asfalt, viteză mică, bătut pasul pe loc, cu două roţi motrice, aşa a fost, dar am încercat să maximizăm pe cât posibil parcursul nostru şi să scoatem un timp cât mai bun, pentru că v-am spus, obiectivul nostru a fost câştigarea la două roţi motrice", a afirmat Raul Badiu, pilot la Sibiu Racing Team.
Probele super-speciale, desfăşurate sâmbătă la mall-ul din Floreşti, au încântat spectatorii. Vremea a ţinut cu piloţii, iar aceştia au putut contribui cu brio la atmosfera încinsă de afară. Aceştia şi-au demonstrat măiestria în derapaje controlate, iar zgomotul motoarelor turate la maxim au făcut deliciul asistenţei.
"E foarte interesant, proba specială e chiar faină. (Aveţi vreun pilot preferat?) Nu, nu suntem chiar aşa de pasionaţi, ca să zic aşa, doar am venit să vedem proba specială", a spus un spectator.
Podiumul Transilvania Rally a fost ocupat de Simone Tempestini, urmat de Bogdan Marişca şi de Marco Tempestini, ocupantul locului 3, toţi de la Napoca Rally Academy.
"E raliul de acasă şi am reuşit să termin pe primul loc, sunt foarte fericit, echipa noastră a reuşit să aibă un rezultat foarte bun aici, locul 1 şi 2. Să zicem că secretul succesului a fost să merg tare pe probe şi să fi făcut o dictare foarte bună la recunoaştere", a afirmat Simone Tempestini.
"Avem nevoie şi de sprijinul autorităţilor locale pentru partea de show, de prezentări şi aşa mai departe şi pentru asta, cei din Campionatul European de Raliuri, organizatorii de acolo, au nevoie de un agreement la nivel de autorităţi locale şi fără asta nu se poate", a spus Bogdan Marişca.
Transilvania Rally a însumat 11 probe speciale cu o lungime totală de 123 de kilometri şi trei probe super-speciale, la mall-ul din comuna Floreşti şi în centrul municipiului Turda. Etapa viitoare de raliu are loc în 21 august, iar piloţii vor face deplasarea la Sibiu.
La general, pe primul loc se află tocmai câştigătorul Raliului Clujului, Simone Tempestini.