Ceea ce părea de domeniul SF în urmă cu câţiva ani în sportul autohton, este foarte aproape să se întâmple în acest weekend. România ar putea avea primul campion mondial de juniori la raliuri în persoană lui Simone Tempestini.
Cel mai tânăr campion din istoria României (la 21 ani în sezonul 2015), pilotul clujean are nevoie doar de o clasare pe podium la Turul Corsicii pentru a se impune matematic în Junior WRC înaintea ultimei etape din Ţara Galilor.
Pilotul Napoca Rally Academy a câştigat deja trei etape din cele patru disputate în acest sezon (două pe macadam în Polonia şi Portugalia şi una în urmă cu o luna pe asfalt în Germania)
Campionul României are 37 puncte avans în clasamentul general în faţă norvegianului Ole Christian Veiby şi 45 puncte în faţă francezului Terry Folb. Pentru o victorie în Junior WRC se acordă 25 puncte, 18 puncte locul secund şi 15 puncte pentru locul 3.
Campionatul Mondial al juniorilor se adresează piloţilor sub 28 ani. Pentru a descoperi noi talente, regulamentul federaţiei internaţionale impune că toţi participanţii să concureze pe acelaşi model de maşină - Un Citroen DS3 generaţie R3T în acest sezon.
Celebrul Sebastian Loeb, de nouă ori campion mondial consecutiv, şi-a făcut şi ucenicia în competiţia juniorilor, unde a triumfat în 2001. Un alt francez, Sebastian Ogier (campionul mondial din ultimele trei sezoane) a trecut şi el prin această categorie, impunându-se la juniori în 2008.
Dacă va câştigă titlul mondial, Simone Tempestini va primi în 2017 un sezon complet în WRC 2 (eşalonul 2 valoric din Campionatul Mondial al seniorilor) cu o maşină Citroen DS3 de ultima generaţie R5.