Produsele reetichetate au fost descoperite de comisarii de la Protecţia Consumatorului, care au fost sesizaţi de un client păcălit în acest fel.
"Prima etichetă, de fapt, cea care vine în contact cu ochiul cumpărătorului este trecută o dată de fabricaţie pentru 2013 şi un alt număr de lot. Când se desface această etichetă, se ajunge la cea iniţială cu o altă dată, 2012", explică Ioana Katona, reprezentant al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Cluj.
Perioada de valabilitate a produsului a fost prelungită astfel cu un an.
Reetichetarea a fost făcută de o firmă din judeţul Braşov, dar inspectorii au amendat lanţul de supermarketuri din judeţul Cluj cu 30.000 de lei, din cauză că reprezentanţii acestuia nu s-au asigurat că produsul nu este reetichetat sau expirat în momentul în care l-au scos la vânzare.
Nereguli similare au fost depistate și în județele Bihor și Bistrița-Năsăud. Mii de cumpărători au fost înşelaţi în acest fel. 70% din marfă a fost vândută în momentul în care au început controalele.
Toate produsele cu etichetă dublă au fost scoase de la vanzare. Reprezentații firmei care a distribuit șamponul auto, dar și cei ai lanțului de magazine au refuzat să comenteze deocamdată situația.