Peste 10.000 de părinţi au sunat la linia PEDITEL din ianuarie anul trecut până acum. Alexandra Gorea este unul dintre ei. A cerut de mai multe ori ajutorul medicilor de la celălalt capăt al firului. Cu o fetiţă de 1,6 ani, a trecut prin multe momente de spaimă.
"Prima oară când am sunat a fost la 3:00 noaptea. Avea febră. Îmi aduc aminte că ce apreciez foarte mult, la primul apel, domnul doctor a stat cu mine până i-am luat febra", a povestit mămica.
După ce familiile au fost ajutate prin telefon şi "părinţii" proiectului cer la rândul lor ajutor. Sponsorizarea pentru primul an pilot s-a terminat. Este nevoie de salarii pentru cei 32 de medici care răspund la telefoane şi de bani pentru facturile la internet şi consumabile. Primăria a dat deja 33.000 de euro.
"Un ban investit în comunitate pentru economisirea unor sume mult mai greu de economisit. E vorba de costurile medicale pe care supraîncărcarea sistemului medical de urgenţă medicală le implică", a precizat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al primăriei clujene.
"Vrem să ştim dacă la 1 aprilie semnăm contracte până la finalul anului cu medicii", a spus însă Cristina Grigore, preşedintele Fundaţiei Părinţi Clujeni.
Serviciul de consultaţii telefonice şi-a dovedit utilitatea. 65% au fost cazuri au fost rezolvate la telefon şi camerele de gardă nu s-au mai aglomerat inutil.
"Am salvat cel puţin 3.000 de ambulanţe trimise în Cluj. Noi am pledat această cauză la Ministerul Sănătăţii care ne-a sprijinit, din nou, foarte amabil cu o aprobarea de principiu de funcţionare", a afirmat Călin Lazăr, director medical la Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii din Cluj-Napoca.
Din totalul apelurilor, 6% provin din alte judeţe ale ţării. De altfel, cei care au dezvoltat proiectul iau în calcul extinderea lui în Iaşi, Timişoara, Bucureşti şi Constanţa.