Peste 10.000 de părinţi au sunat la linia PEDITEL din ianuarie anul trecut şi până acum. Alexandra Gorea, mama unei fetiţe de un an şi jumătate, a trecut prin multe momente de spaimă şi a cerut de mai multe ori ajutorul medicilor de la celălalt capăt al firului.
„Prima oară când am sunat a fost la 3.00 noaptea. Avea febră. Îmi aduc aminte că - ce apreciez foarte mult - la primul apel, domnul doctor a stat cu mine până i-am luat febra”, îşi aminteşte femeia.
După ce familiile au fost ajutate prin telefon, şi „părinţii” proiectului cer la rândul lor ajutor. Sponsorizarea pentru primul an-pilot s-a terminat. Este nevoie de salarii pentru cei 32 de medici care răspund la telefoane, pentru facturile la internet şi consumabile. Primăria a dat deja 33.000 de euro.
„Un ban investit în comunitate pentru economisirea unor sume. E vorba de costurile medicale pe care supraîncărcarea sistemului medical de urgenţă medicală le implică”, spune Oana Buzatu, purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
„Vrem să ştim dacă la 1 aprilie semnăm contracte până la finalul anului cu medicii”, declară Cristina Grigore, preşedintele Fundaţiei Părinţi Clujeni.
Serviciul de consultaţii telefonice şi-a dovedit utilitatea. 65% din cazuri au fost rezolvate la telefon şi camerele de gardă nu s-au mai aglomerat inutil.
„Am salvat cel puţin 3.000 de ambulanţe trimise în Cluj. Noi am pledat această cauză la Ministerul Sănătăţii”, afirmă şi Călin Lazăr, directorul medical al Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj-Napoca.
Din totalul apelurilor, 6% provin din alte judeţe ale ţării. De altfel, cei care au dezvoltat proiectul iau în calcul extinderea lui în Iaşi, Timişoara, Bucureşti şi Constanţa.