Unii instructori spun că au investit peste 20.000 de lei într-o şcoală de şoferi, pentru a-şi putea desfăşura activitatea în baza noului ordin. "Am investit o grămadă de bani, ne-am autorizat conform noilor norme, suntem pregătiţi să intrăm în lucru pe noile norme şi dacă se suspendă, nu ştim ce se va întâmpla exact. Cum vom lucra?", se întreabă Kopenecz Atilla, liderul instructorilor auto independenţi din Cluj, afectat și el de confuzia din Ministerul Transporturilor.
Lucrurile par neclare şi pentru instituţia care ar trebui să verifice legalitatea instructorilor auto, motiv pentru care s-a renunţat deocamdată la controalele din trafic.
"Noi încă nu am primit o hârtie oficială, nici că s-a abrogat ordinul 733, nici că ordinul 119, ordinul vechi, ar fi abrogat în momentul de faţă. Aşteptăm punctul de vedere al Direcţiei Generale de Transport", declară Rareş Pop, şeful Inspectorului pentru Controlul în Transportul Rutier Nord-Vest.
Între timp, jumătate dintre instructorii auto independenţi s-au lăsat de meserie, din cauză că nu au avut bani să deschidă o şcoală de şoferi privată. Dintre cei peste 100 de instructori auto independenţi din Cluj, doar 40 şi-au depus actele în baza noului ordin, care ar fi urmat să intre în vigoare din 12 noiembrie.
"S-au lăsat de treabă pentru că anual sau din doi în doi ani trebuie să te autorizezi sau să te pliezi după anumite norme pe care le scot din doi în doi ani", explică Kopenecz Attila.
Ordinul 733 al Ministerului Transporturilor a fost suspendat de Curţile de Apel din Suceava şi Iaşi, după ce mai multe asociaţii ale instructorilor auto l-au contestat.