Medicii de familie susţin că problema cea mai mare cu care se confruntă este legată de activarea cardurilor de sănătate. În 40% dintre cazuri, acestea nu au putut fi activitate la prima vizită la medic a pacientului.
"Așteptăm și două ore ca să putem activa un card. Bineînțeles că nu o facem, pentru că noi avem programări, avem consultații şi nu putem să stăm după programul informatic, așa că renunțăm și solicităm pacientului să vină altădată", a afirmat Emiliana Costiug, medic de familie.
Conducerea CJAS dă asigurări că problemele vor fi rezolvate.
"Cea mai mare parte a erorilor au fost date de aceste softuri, care fac legătura între proiectul cardului național de sănătate și softurile folosite de furnizorii de servicii medicale, dar la toate se va găsi o soluție, astfel încât să nu fie îngrădită activitatea furnizorilor de servicii medicale şi nici asigurarea serviciilor pentru cei care au nevoie", a spus Emilia Groza, președintele CJAS Cluj.
"După cum vedeți, cozi interminabile la ușa medicilor de familie, la laboratoare, la farmacii. Ar trebui să exite măcar o soluție offline, care dacă se întâmplă ceva, să putem să o folosim, astfel să ne putem duce cu bine la capăt consultațiile", a declarat medicul de familie Emiliana Costiug.
În județul Cluj, peste 30.000 de carduri nu au fost încă distribuite pacienţilor. O parte dintre acestea au ajuns la medicii de familie, pentru redistribuire, iar peste 5.000 sunt la Casa de Asigurări de Sănătate.