Peste 20 de colecţionari din Cluj, Maramureş, Sălaj şi Bihor și-au expus bijuteriile pe două roţi, restaurate şi aflate în perfectă stare de funcţionare.
"Eu am cumpărat-o în zece lăzi şi avea foarte multe piese lipsă. Nu era în stadiul în care se află acum. Eu am vopsit motocicleta, eu am făcut instalaţia electrică, cam totul", spune Nagy Robert, unul dintre motocicliști.
Cea mai veche motocicletă care a ajuns la Cluj-Napoca are în spate şi o poveste deosebită. Fabricată în Rusia în 1958, aceasta a ajuns în judeţul Sălaj în urmă cu patru ani. Restaurarea ei a costat peste 2.000 de euro.
"I-am făcut-o cadou soţiei mele, cu ocazia zilei de naştere", își amintește proprietarul ei.
Restaurarea unei motociclete fabricate acum mai bine de 50 de ani este însă o pasiune pentru cine are buzunarul larg.
"Fiecare piesă costă şi dacă chiar vrei să o faci aşa, ca la carte, durează mult timp până strângi şaibe, şuruburi dacă chiar vrei să o faci cum a ieşit de pe bandă de la fabrică. Vopsitul şi pregătitul, de exemplu, poate fi de la 250 de euro şi poate ajunge până la 700 - 800 de euro", precizează un alt motociclist, Sorin Oniga.
Vechile motociclete au fost admirate de zeci de clujeni nostalgici. "Sunt motoare din anii 1960, care te miri că mai există şi există şi şi merg", a spus unul dintre cei prezenți la eveniment.
De la expoziţie nu a lipsit nici o bicicletă Carpaţi cu motor. Fabricată în 1964, aceasta poate atinge peste 50 km/h.