Diana este elevă în clasa a XII-a la Colegiul Naţional Mihai Viteazul. Ea a susţinut examenul la matematică şi spune că s-a descurcat, iar subiectele au fost accesibile. "Au fost subiecte de dificultate medie, ne-am descurcat, în general a fost acceptabil. Au fost şi părţi mai grele, desigur, unde nu s-au putut descurca chiar toţi.", ne spune Diana Sumbasacu, una dintre eleve.
Cei care au dat examenul la istorie spun că subiectul al treilea a fost cel care le-a dat cele mai mari bătăi de cap. Elevii au avut de scris un eseu despre cruciada târzie din secolele XIV-XVI. După ce vor fi corectate lucrările la matematică, profesorii vor putea întocmi câte o fişă individuală pentru fiecare elev. Asta cu ajutorul unei aplicaţii create de inspectorul de matematică. Programul permite crearea unor modele de fişe pentru elevi şi profesri în care sunt trecute punctajele obţinute la fiecare subiect rezolvat. Nota şi procentul de realizare a fiecărui subpunct sunt calculate automat. "În funcţie de conţinuturile evaluate de subiectele respective o să poată să-şi dea seama de cunoştinţele elevilor. Chiar şi elevii cred că anumite conţinuturi le stăpânesc, dar în momentul în care se întâlnesc cu ele la un examen, la o simulare îşi dau seama că sunt lacune în cunoştinţele lor şi atunci pot să remedieze", a spus Vass Csilla - inspector de matematică în cadrul ISJ Covasna.
La rândul lor, profesorii pot întocmi o astfel de fişă pentru fiecare clasă în parte la care predau pentru a vedea care sunt capitolele şi modulele la care trebuie să lucreze mai mult cu elevii.