Alexandru are 30 de ani şi e pasionat de aeromodele din copilărie. A avut zeci de aparate de zbor în miniatură, însă cel mai de preţ este elicopterul de acum. Este aparatul care, de-a lungul timpului, i-a adus cele mai multe premii.
"Este un elicopter termic, adică are un motor prin explozie, motor în 2 timpi, cântăreşte cinci kilograme, motorul are undeva la 3.2 cai putere şi autonomie de zbor în jur de şapte minute", spune Alexandru.
Un astfel de elicopter poate executa acrobaţii pe care le fac şi aparatele de zbor adevărate. Pasiunea pentru un asemenea sport necesită, pe lângă mult timp pentru exerciţiu, şi costuri ridicate. Preţul unui aeromodel începe de la câteva sute de lei şi poate ajunge până la sume de ordinul miilor.
A fost a treia ediţie a competiţiei de aeromodelism, la care au participat treisprezece concurenţi.
"Concurenţii s-au pregătit foarte bine, mult mai bine decât anul trecut şi incomparabil mai bine decât la prima ediţie", a spus Vasile Pop, organizator.
Probele de concurs au impus anumite mişcări ale aparatelor. Zborul lor nu putea fi precis dacă în spate nu s-ar fi aflat dibăcia pilotului de la sol.
"Pentru proba de începători au fost două figuri. prima a fost un careu cu întoarcere la 90 de grade şi aterizare, după care s-a executat un triunghi cu întoarcere de 180 de grade la jumătatea laturilor de urcare şi de coborâre", spune un participant.
Fie că au luat un premiu sau nu, participanţi au plecat acasă mulţumiţi de experienţa trăită şi convinşi că la competiţia viitoare vor performa mai bine.
Reporter: Ioana Mihai
Operator: Dan Dascălu