În mod normal, angajaţii Consiliului Judeţean Braşov ar trebui să-şi primească salariile pe data de 6 a fiecărei luni. Acum însă acestea ar putea întârzia cel puţin trei zile. Şi asta pentru că în acest moment nu există preşedinte de Consiliu Judeţean. Cei doi vicepreşedinţi au îndeplinit pe rând atribuţiile preşedintelui, însă mandatul lui Mihai Veştea a expirat pe data de 23 ianuarie. De atunci instituţia este fără ordonator principal de credite şi nimeni nu poate semna documentele referitoare la diverse plăţi
"Există şi această posibilitate ca salariile să întârzie dar noi am avut discuţii şi cu sindicatul, şi cu toţi directorii direcţiilor şi toată lumea este conşientă. Singurul aspect care să zicem că e mai important este aprobarea bugetului Consiliului Judeţan, dar termenul de aprobare este până undeva în 13 februarie aşa că vom avea timp să-l aprobăm", a spus Mihai Veştea - vicepreşedinte CJ Braşov
Un nou preşedinte de Consiliu Judeţean va putea fi desemnat abia după ce va veni, de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, o înştiinţare oficială referitoare la statutul lui Aristotel Căncescu. Până atunci însă, institutia se află în blocaj
"E o problemă mai ales pt cei care lucrează în consiliul judeţean pt că nefiind ordonator de credite nu se deschid conturi", a declarat Luminiţa Oltean - consilier judeţean.
Cei mai afectaţi de această situaţie sunt angajaţii Consiliului Judeţean. Deşi funcţionarii de la Consiliul Judeţean Braşov vor primi salariile cu aproximativ 3 zile întârziere, angajaţii nu vor să comenteze pe această temă.
Consiliul Judeţean Braşov se află pentru a doua oară în situaţia unui blocaj din cauza lipsei unui preşedinte şi implicit a unui ordonator principal de credite. Însă nu s-a mai întâmplat până acum ca anagajaţii să nu-şi primească salariile la timp.
Reporter: Mirela Palcu
Operator: Zoltan Racz