Primarii şi câţiva localnici din toate comunele care se află de-a lungul DN1S, Şercai-Hoghiz au venit să îşi spună păsul în faţa prefecturii. Au semnat şi o petiţie prin care cer autorităţilor să găsească o soluţie pentru repararea capitală a acestei şosele.
"Între sate drumul este sub orice critică, pentru că am ajuns ca o dată la două-trei săptămâni, o lună să astupăm gropile din fonduri proprii, cu nisip, cu pietriş, cu nisip galben, şi la prima ploaie nu mai rezistă", a spus Mihai Popenciu-primarul comunei Părău.
La Şercaia, de exemplu, primăria a cheltuit 100.000 de lei din bugetul propriu ca să amenajeze un drum de pământ pentru un investitor care a deschis o fermă în comună.
"A trebuit să creăm drum separat, de pământ, pentru a face accesul şi pentru a putea ţine accest investitor pe raza comunei Şercaia", a spus Cristinel Paltin, primarul comunei Şercaia.
Drumul Ruşinii, cum a fost denumit de localnici, a fost clasat anul trecut în categoria drumurilor naţionale, în speranţa că astfel banii de reparaţii vor veni mai uşor. Până acum, însă, nu s-a întâmplat nimic, iar edilii şi localnicii au ajuns la capătul răbdării.
"Am copil mic. Când intru pe drum trebuie să iau castron, proasoape, pentru că vomită, îl doare capul de la drum, asta e problema", a spus un localnic.
"Acum este momentul împărţirii bugetului CNADNR-ului al Ministerului Transporturilor şi credem că o sumă trebuie alocată acestui drum", a spus Mihai Donţu, deputat PNL.
Drumul Şercaia-Hoghiz are mai puţin de 30 de km şi este singurul care face legătura între DN1 şi DN13, între Făgăraş şi Rupea. Pentru că este aproape imprecticabil, şoferii preferă să ocoloească aproape o sută de km prin Braşov. Mai rău este de localnicii din zonă care nu au altă cale de acces spre comunele lor.
Reporter: Mirela Palcu
Operator: George Oltean