Investiție controversată

Data publicării:
POD MICSUNICA-1

Podul care ar urma să Fie construit în zona comercială a Braşovului are o lungime de 710 metri, trei piloni și o înălțime maximă, de la pământ la nivelul grinzilor, de aproape 11 metri. Primăria vrea să îl construiască pentru a lega direct zona comercială a Brașovului de șoseaua ocolitoare a orașului.

Podul va fi construit la nici zece metri de blocurile aflate în zonă, cu suprafețe de rulare pentru mașini chiar în dreptul etajelor de la blocuri.

"Prea mult zgomot la noi, aici. Foarte mult zgomot. Nu știu ce va fi. Eu zic mai încolo dacă ar putea să fie, nu chiar pe lângă bloc", spune o localnică.

"Trec atâtea mașini, ne crapă pereții la apartamente, sub nicio formă, și după aia vine prea aproape de bloc", spune un alt localnic.

La mai puțin de jumătate de kilometru distanță de locul ales de autorități pentru viitorul pod, sute de localnici trec în fiecare săptămână calea ferată, în drum spre cele două cimitire amenajate în câmp. Accidentele sunt frecvente în zonă, așa că autoritățile au amplasat panouri care le interzic oamenilor să traverseze șinele. Nimeni nu le respectă, iar oamenii își doresc chiar ca primăria să construiască aici podul de 10 metri, peste calea ferată.

"Având în vedere să sunt două cimitire pe aici și lumea, bisericile sunt aproape, e ușor pentru oameni de circulat", spune o braşoveancă.

Autoritățile îi asigură pe locatarii blocurilor de lângă pod că proiectul prevede soluții eficiente pentru reducerea zgomotului și vibrațiilor generate de traficul auto. În schimb, Primăria exclude modificarea locului în care va fi ridicat podul, pe motivul că cele două cimitire sunt în administrare privată, iar un pasaj construit acolo nu ar oferi la fel de multe oportunități pentru dezvoltarea zonei.

"La momentul la care s-a luat decizia amenajării acestui pasaj hobanat peste calea ferată, s-a ținut cont de toți factorii. În primul rând de cei care locuiesc în zonă, astfel încât să afectăm cât mai puțin. Nu poți să justifici un pasaj cu asemenea costuri și de asemenea dimensiuni pentru a asigura doar accesul la două cimitire, indiferent de cât de mari sunt acele cimitire", spune Sorin Toarcea, purtător de cuvânt Primăria Brașov.

Autoritățile au făcut până acum un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic pentru pod. Și vor să îl includă în lista proiectelor depuse pentru finanțare europeană în exercițiul bugetar 2014 - 2020.

Reporter: Claudiu Loghin
Operator: Răzvan Rădache

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri