Deşi procentajul elevilor de clasa a XII-a care au reuşit să promoveze simularea de BAC a crescut cu 10% faţă de anul trecut, există unităţi de învăţământ unde cifrele nu sunt deloc îmbucurătoare. Profesorii spun însă că şi modalitatea de organizare a simulării ar fi de vină. Lipsa unei mize pentru elevi a dus la dezinteresul acestora.
"Ceea ce am observat a fost dezinteresul elevilor în a le trata cu foarte mare seriozitate. Ştiind că notele nu se vor trece nicăieri, pur şi simplu le-au tratat cu foarte multă neseriozitate", a spus Elena Rodica Giurgiu - profesor de limba română
"Copiii puteau să se descurce mai bine. Deci, nivelul a fost rezonabil, dar există exact aceiaşi lipsă de motivaţie", a spus Victoria Cotruş - profesor de matematică.
Ca în fiecare an, prima soluţie este organizarea de ore suplimentare în şcoli, pentru ca elevii să îşi poată exprima eventuale nelămuriri. Elevii recunosc că nu şi-au dat însă interesul, deşi subiectele nu li s-au părut prea dificile.
"La şcoală noi beneficiem de aceste pregătiri, după ore şi ar fi bine şi în particular. Nu am luat simularea în serios cum ar fi trebuit, dar n-a fost ceva foarte foarte greu", a spus un elev.
"Anul acesta mi s-au părut subiectele puţin mai grele faţă de anul trecut, puţin mai complicate", spune un alt elev.
Nici directorii de şcoli nu îşi pun mari speranţe în aceste meditaţii făcute la clasă. La colegiile cu profil tehnologic există chiar elevi care nu pun nici un preţ pe diploma de bacalaureat.
"Fiind un liceu de specialitate, foarte mulţi din absolvenţii noştri, cu certificatul de competenţe de nivel trei pe care îl primesc când termină liceul, se pot angaja foarte uşor, nemaiavând nevoie de diploma de bacalaureat", a precizat Maria Drinovan - director Colegiul Tehnic "Ţara Bârsei", Prejmer.
Majoritatea unităţilor cu rezultate slabe încearcă acum să găsească soluţii pentru motivarea elevilor. Pentru mulţi, cea mai acceptată variantă este cea a unei simulări interne, pe acelaşi model cu bacalaureatul, unde notele să fie trecute în catalog, pe post de teze.