Mihai Pătru este de 6 ani şoferul microbuzului şcolar din comuna Hăghig. Bărbatul a fost de meserie conducător auto şi acum este pensionar. Pentru că primaria nu avea in organigrama post de sofer, bărbatul a fost încadrat pe un post de femeie de serviciu pe jumătate de normă.
"Totuşi nu lucrez o jumătate de normă, aşa sunt trecut dar eu lucrez de dimineaţă până la trei, trei şi ceva asta e. Sunt bani puţini în comparaţie cu responsabilitatea. Trebuie atestate, trebuie vize medicale", spune Mihai Pătru.
Autorităţile locale au mai solicitat Guvernului un microbuz ca să-i aducă la şcoală pe toţi copiii din localitatea învecinată dar şi ca să-i transporte la spectacole şi în excursii. Microbuzul l-au primit, însă nu au posturi pentru şoferi.
"Noi o să cerem practic două posturi pentru că şi maşina pe care o avem e un şofer cu o jumătate de normă plătit mă rog de şcoală aşa cum putem. Deci cineva cu 300 de lei pe lună nu ştiu cine o să lucreze pe o asemenea sumă", a precizat Alexandru Cucu - primar Hăghig.
Cu aceeaşi problemă se confruntă şi primarul din Cristian. Nu ştie cum va putea angaja un şofer iar momentan guvernul nu le-au dat o soluiţie legală pentru a face angajări.
"Conform organigarmei suntem la nivelul saturat nu putem să o depăşim. Acum avem o adunare pe ţară a primarilor la Neptun şi vom discuta şi aceatsă problemă pentru că nu vin numai 100 ci 1.200 de bus-uri", a spus Dragoş Serafim - primar Cristian.
"Dacă costul standard pe elev permite angajarea unui şofer din partea unităţii şcolare, asta înseamnă, dacă se încadrează în bugetul respectiv, vor fi anagajaţi de unităţile şcolare dacă nu, unităţile şcolare vor găsi soluţii împreună cu şcolile pentru a angaja oameni ca transportul elevilor să se desfăşoare în condiţii optime", spune Victor Vijoli - inspector şcolar adjunct IŞJ Braşov
În judeţele Braşov şi Covasna au sosit patru microbuze. Alte 15 vor fi aduse până la sfârşitul acestui an.