Un șuierat prelung a vestit apariția locomotivei, iar pentru câteva ore, Gara Brașov a fost invadată de mirosul pe care îl lăsau în urmă trenurile de altădată. Cu mic cu mare, curioșii s-au putut bucura astfel de acest fragment din istoria Brașovului.
"Astăzi se împlinesc 140 de ani și fix la ora 11.30, după documente, a intrat primul tren în gara Brașov. Am adus-o pentru acești copii, care au ajuns să vadă locomotivele pe care le vedeți numai prin filmele cu americani. E un moment foarte important pentru cultura căilor ferate în Brașov" - Radu Belu - șef Birou Tranzit CFR Brașov
Curioși și dornici să vadă cum funcționează o locomotivă cu aburi, copii au urcat și ei la bord.
Dacă pe cei mici i-a mânat curiozitatea, alții au fost de-a dreptul copleșiți de moment. Odată cu vechea locomotivă, le-a fost adusă amintirea unui Brașov pierdut, pe când navetiiștii marilor intreprinderi transformau orașul într-un adevărat furnicar.
"Dimineața și în jurul orei 15, nu te puteai mișca pe aici, de atâția călători." - Ioan Coman - șef Birou Tranzit
Alături de locomotivă, l-am găsit pe Ioan Georgescu, mecanic CFR la Brașov. Chiar dacă de ani de zile conduce o locomotivă cu motor Diesel, nu a uitat cum funcționează una veche de aproape un secol. Ani de zile, locomotiva a fost folosită la tractarea vagoanelor cu mărfuri. Astăzi, însă, nu mai este funcțională și poate fi văzută, rareori, în expoziții și la sărbători dedicate Căilor Ferate Române.
reporter: Sorina Secelean
operator: Zoltan Rapo >