Să petreci mai mult de un an zburând în jurul lumii cu familia într-un avion mic nu este un plan obișnuit de vacanță. Dar aceasta este realitatea pentru familia Porter din Canada, aflată deja la jumătatea unui tur al lumii, cu durata de 14 luni, relatează CNN.
Ian Porter, care are licență de pilot de aproximativ 40 de ani, soția sa Michelle, fiicele Samantha, 21 de ani, și Sydney, 18 ani, care au de asemenea licență de pilotaj, și fiul Christopher, de 15 ani, au pornit din Vancouver pe 15 iunie 2022 și de atunci au călătorit în fiecare zi.
Familia a vizitat deja aproximativ 20 de țări, inclusiv Statele Unite, Brazilia, Bolivia, Paraguay, Argentina, Panama, Costa Rica și Honduras și a zburat peste 25.000 de mile nautice (46.300 de kilometri).
Ian spune că să zbori cu un avion mic în jurul lumii este probabil un vis ascuns al oricărui pilot, dar că a început să se gândească serios la asta acum câțiva ani, după ce a pilotat pe distanțe mai lungi în timpul unor campanii de strângere de fonduri.
Ian, care este dezvoltator imobiliar, s-a gândit că a găsit ocazia de a călători mai mult cu familia când Samantha a decis să-și ia un an de pauză de la universitate, iar Sydney a absolvit liceul.
Christopher făcea școala online din cauza pandemiei, așa că era și pentru el o opțiune viabilă. Convins că aceala e momentul potrivit, Ian i-a convins repede și pe ceilalți membri ai familiei.
„Cred că a fost un semn”
Mai greu a fost să găsească aeronava potrivită pentru expediție. Avea nevoie de un avion cu un singur motor, pentru a zbura conform regulilor de zbor vizual, - un set de reglementări conform cărora un pilot operează o aeronavă în condiții meteorologice suficient de bune pentru a vedea unde se îndreaptă și nu trebuie să și să solicite aprobare pentru planurile de zbor.
Aceasta, în condițiile în care majoritatea aeronavelor utilizate pentru călătorii în jurul lumii sunt mai mari și necesită rute planificate în avans și aprobate de controlorii de trafic aerian.
„Găsirea unui avion care să ia cinci persoane, echipament de supraviețuire și o cantitate rezonabilă de bagaje nu a fost neapărat cel mai ușor lucru”, admite el.
În cele din urmă, a dat peste un Gippsaero GA8 AirVan, o aeronavă modernă fabricată în Australia, scoasă la vânzare aproape de casa lor din Vancouver.
„Cred că a fost un semn. Uite avionul – fie mergi mai departe, fie o lași baltă”, spune el.
În timpul zborului, Ian este pilot șef, Samantha și Sydney sunt copiloții săi, soția, Michelle, este responsabilă cu documentele de sănătate și vizele, precum și de „necesitățile de zi cu zi”, iar Christopher are grijă de echipamentul video, atunci când nu face școală online.
„Prietenii mei cred că suntem puțin nebuni, din cauza a ceea ce facem, dar cu siguranță merită efortul”, spune Samantha, care și-a luat licența de pilot în 2021, în același timp cu sora ei Sydney.
„Există, evident, mici certuri din familie. Dar asta se întâmplă și acasă”, adaugă ea.
„Nu avem o agendă fixă”
Ei spun că în prezent fac în medie aproximativ o oră de zbor pe zi și că au aterizat deja pe peste 160 de aeroporturi.
„Nu am planificat nimic exagerat, pentru că există atât de multe variabile”, adaugă Ian, explicând că „sunt mereu la cheremul vremii”.
„Este foarte greu să planifici prea mult. Nu avem o agendă fixă și nu avem locuri fixe spre care ne îndreptăm. Urmăm doar un traseu foarte general,” explică el.
Familia Porter își propune să strângă 1 milion de dolari pentru SOS Children’s Villages, o organizație caritabilă internațională axată pe sprijinirea copiilor vulnerabili din peste 130 de țări, pe parcursul călătoriei.
„Pe lângă faptul că este o mare aventură de familie, am vrut să aibă și un scop mai important”, explică Ian.
Editor : M.B.