Galerie Foto Billie Eilish a protestat pe scenă față de decizia Curții Supreme a SUA de a abroga dreptul la avort. „O zi foarte, foarte neagră”
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Profimedia Images
Cântăreaţa americană Billie Eilish a protestat vineri faţă de decizia Curţii Supreme a SUA privind avortul în timpul recitalului său de pe scena festivalului Glastonbury, informează sâmbătă DPA.
„Astăzi este o zi foarte, foarte neagră pentru femeile din SUA. Voi spune acest lucru pentru că nu mai suport să mă mai gândesc la asta în acest moment”, a declarat cântăreaţa de 20 de ani vineri seara, pe scena Pyramid, la prezentarea cântecului „Your Power”, care vorbeşte despre oamenii care abuzează de puterea lor.
Comentariile artistei - cel mai tânăr headliner din istoria festivalului Glastonbury - vin după ce vineri instanţa americană, cu majoritate conservatoare, a luat decizia istorică de a anula jurisprudenţa stabilită prin cazul emblematic „Roe v. Wade” din 1973, care garanta dreptul femeilor la avort şi legaliza la nivel naţional întreruperile de sarcină. Decizia de vineri nu scoate în afara legii avorturile, dar trimite Statele Unite în situaţia în care se aflau înainte de „Roe v. Wade”, când fiecare stat al federaţiei era liber să le autorizeze sau nu.
Recitalul de vineri marchează a doua apariţie a starului pop american la festivalul Glastonbury, după debutul său în 2019, când a cântat pe The Other Stage, conform Agerpres.
Pe Pyramid Stage au mai cântat vineri Ziggy Marley, Robert Plant şi Alison Krauss, Crowded House, Rufus Wainwright şi Wolf Alice, în timp ce Sir Paul McCartney va urca pe scena principală de la Glastonbury sâmbătă, la exact o săptămână după ce a sărbătorit împlinirea vârstei de 80 de ani.
Vineri dimineaţa, preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski s-a adresat participanţilor la festival printr-un mesaj video în limba engleză, în care a descris Glastonbury drept „cea mai mare concentrare de libertate” din lume şi a făcut apel la lume să „răspândească adevărul” despre invazia Rusiei în Ucraina.
Kalush Orchestra, trupa ucraineană care a câştigat anul acesta concursul Eurovision, a fost şi ea prezentă vineri pe afişul festivalului cu un recital pe Truth Stage.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.