În urmă cu doi ani, Ştefan cucerea deşerturile Africii, la volanul unui ARO produs în 1992, căruia a vrut să-i testeze limitele. A parcurs fără prea mari probleme cei 17.000 de kilometri dus-întors. De când a revenit în ţara, se gândeşte însă doar la următoarea destinaţie: Siberia.
„În afară de motor şi cutie vom schimba bara faţă, modelul cauciucurilor, altă dimensiune, suporturi în primul rând, şi cel mai important portbagajul de pe cupolă pentru a căra cât mai multe piese şi bunuri de-ale noastre”, spune Ştefan Amarandei.
Ştefan va fi ajutat în expediţia siberiană şi de doi prieteni, alături de care a stabilit traseul călătoriei.
„Ne întoarcem o porţiune pe acelaşi traseu, după care fugim un pic de frig care ne va prinde din urmă şi coborâm mai spre Sud, Mongolia, Kazahstan, Kîrgîzstan, Tadjikistan şi Uzbekistan”, explică Iulian Ciobănaşu.
Călătoria îi va aduce pe cei trei aventurieri în apropiere de Tomtor, cel mai friguros oraş din lume, unde s-au înregistrat temperaturi de minus 70 de grade, dar şi la graniţa cu Afganistan.
Principalul scop al călătoriei este însă găsirea familiilor de români din Basarabia şi Bucovina de Nord, deportate în Siberia, în perioada 1940 – 1953.
Expediţia, programată să înceapă în luna iunie a acestui an, va dura 155 de zile, timp în care cei trei români vor traversa opt ţări.