Gara de Nord din Timișoara este locul de unde liniile de cale ferată vor coborî practic în pământ. De aici, noul mijloc de transport în comun va parcurge o distanță de aproximativ 8 kilometri, în subteran.
Traseul subteran, lung de 8 kilometri, are unul dintre capete la gara Timişoara Nord. Ajunge apoi în zona centrală a oraşului, se îndreaptă spre Gara de Est şi, de aici, spre aeroport.
Aeroportul Traian Vuia din Timișoara este locul în care linia de cale ferată va ieși la suprafață. Astfel, se va facilita legătura dintre gară și aeroport, iar transportul va fi unul mult mai rapid.
Primarul Timişoarei recunoaşte că s-a inspirat din linii asemănătoare care deja există în Germania. „La suprafață ne-ar rămâne o porțiune de 8 kilometri lungime și 60 până la 80 de metri lățime pe care am putea să facem o dezvoltare urbanistică excepțională, într-o zonă aproape centrală a orașului”, a subliniat Nicolae Robu.
Trenul subteran va decongestiona mult şi traficul auto.
O singură problemă ar fi. Deocamdată nu sunt bani pentru acest proiect, aşa că primarul vrea să aducă fonduri europene.