Foto: Mediafax
50% dintre participanţii la studiu declară că au cumpărat de la un astfel de local în ultimele patru săptămâni. Fast-food-urile sunt frecventate cu precădere de către bărbaţi, în timp ce femeile optează mai degrabă pentru patiserii sau covrigării. Cei mai mulţi dintre clienţii acestor locaţii au între 25-34 de ani.
Pizzeriile, inclusiv cele cu livrare la domiciliu, sunt pe locul trei în topul preferinţelor şi au un public mai tânăr, pizza fiind consumată cu precădere de cei între 18 şi 24 de ani. Pizzeriile sunt şi opţiunea cea mai des întâlnită la persoanele cu venituri peste medie, în timp ce persoanele cu venituri foarte mici aleg patiseriile. Acestea din urmă sunt la fel de populare ca şi fast-food-urile în localităţile medii (între 50.000 şi 200.000 de locuitori), în vreme ce pizzeriile sunt preferate în oraşele mari, cu peste 200.000 de cetăţeni, exceptând Bucureștiul.
Doar 2% dintre români iau masa în oraş în fiecare zi, iar cei mai mulţi, aproximativ 20%, mănâncă o dată până la de trei ori pe săptămână mâncare gata preparată. Cei tineri şi foarte tineri, între 15 şi 24 de ani, sunt cei care au obiceiul de a cheltui cel mai des pentru a lua masa pe drum, mai ales cei din Bucureşti şi din oraşele mari.
Locuitorii Capitalei şi cei din marile oraşe sunt campioni la frecventa consumului de alimente în afara casei, cu un procent dublu faţă de ceilalţi români.
Persoanele cu venituri mari, de peste 4.000 de lei, sunt cele care mănâncă chiar mai des de o dată pe zi în oraş. Şi tinerii, chiar dacă nu au deloc venit sau au unul foarte mic, obişnuiesc să mănânce în mers cel puţin o dată pe zi.
Studiul a fost realizat de GfK România pe un eşantion de 1.000 de respondenţi din toată ţara, cu vârsta de peste 15 ani. Metoda folosită este cea a interviurilor faţă în faţă şi are o marjă de eroare de +/- 3%.