Weekend-ul acesta, Noaptea Devoratorilor de Publicitate își celebrează majoratul. Ajuns la ediția cu numărul 18, evenimentul produs de Dan Chișu își va face, ca de obicei, datoria: le va servi împătimiților reclame în cantități industriale. Fiindcă evenimentul se schimbă odată cu vremurile, va aduce şi o noutate tehnică.
(Andrei Gheorghe, organizator Noaptea Devoratorilor de Publicitate)
„Cel mai ieșit din comun lucru pe care o să-l facem acum este că, pentru prima dată în România, Noaptea Devoratorilor va fi în format HD. Motiv pentru care am și dus-o într-un cinematograf, ca să avem un sunet bun și o imagine bună,”, dezvăluie Andrei Gheorghe, organizator.
Maniacii reclamelor, prezenți la cinematograful Patria, vor avea parte și de o reprezentație de stand-up comedy, al cărei protagonist este actorul Mihai Bobonete. Explicația este foarte simplă: „Mihai Bobonete are un material foarte bun și foarte amplu inspirat din spoturi. Și, în special, din spoturi românești.
Este un subiect cu care publicul relaționează foarte ușor”, spune Andrei Gheorghe.
Când te gândești la Noaptea Devoratorilor de Publicitate, te aștepți, în primul rând, la o porție de insomnie amuzantă. Dar, pe lângă umorul care face legea pe durata maratonului, există întotdeauna o componentă socială, în selecția spoturilor.
„Noaptea Devoratorilor de Publicitate este, în primul rând, un manifest cultural. A fost creată în 1982, deci acum 30 și de ani, de Jean Marie Boursicot. Inevitabil, în fiecare an, prin selecția pe care o face, își pune amprenta pe acest spectacol. Este un fel de act artistic. Multe reclame pe care le selectează sunt cu tematică socială și încearcă să transmită un mesaj”, explică Andrei Gheorghe.
Campaniile sociale provin de pe mai multe continente. Dar, oricât de diferite ar fi culturile, graiurile ori formulele de lucru, au câteva puncte comune: încercarea de a ne face mai sensibili la problemele de fiecare zi.
„Agențiile, atunci când au ocazia să facă un spot social, pun acolo tot ce au, toată creativitatea pe care o au. Am avut, acum câțiva ani, o secțiune la Noaptea Devoratorilor, special dedicată campaniilor sociale. La campaniile sociale, aproape că plângeai. Tot timpul cu alea rămâi, după ce pleci de la Noaptea Devoratorilor”, spune Andrei Gheorghe.
În această seară, începând cu ora 20, peste 400 de spoturi realizate în ultimii doi ani, pe întreaga planetă, își așteaptă devoratorii. Amuzante sau serioase, demne de aplauze sau care te lasă fără cuvinte, toate sunt trecute pe meniul nopții. Consumați cu încredere, nu există supradoză sau efecte adverse.
Urmăriți materialul video de mai sus, difuzat în emisiunea „Digicult”.