Elon Musk declară război mai multor companii importante, susținând că au conspirat ilegal pentru a boicota rețeaua socială X, fostă Twitter.
Elon Musk și X acuză giganții Unilever și Mars, compania privată de asistență medicală CVS Health și firma de energie regenerabilă Orsted - împreună cu o asociație comercială numită World Federation of Advertisers (WFA) - că i-au privat de „miliarde de dolari” din venituri din publicitate, informează BBC.
Procesul se referă la perioada din 2022, când veniturile din publicitate au scăzut cu mai mult de jumătate în anul după ce Musk a cumpărat Twitter, deoarece agenții de publicitate au evitat platforma.
Unele companii se fereau să investească, pe fondul îngrijorării că noul proprietar nu este suficient de serios cu privire la eliminarea conținutului dăunător.
Directorul executiv al X, Linda Yaccarino, a spus că „oamenii suferă când piața de idei este restrânsă. Niciun grup mic de oameni nu ar trebui să monopolizeze ceea ce este monetizat”.
Și Musk a avut un mesaj, transmis pe X: „Am încercat să fim drăguți timp de 2 ani și nu am primit decât cuvinte goale. Acum, este război”.
Veniturile din publicitate ale Twitter (atunci) au scăzut cu mai mult de jumătate în anul după ce Elon Musk a cumpărat compania, deoarece agenții de publicitate au evitat rețeaua socială.
În procesul intentat, X susține că firmele acuzate au stopat în mod incorect bugetele de publicitate prin respectarea standardelor de siguranță stabilite de o inițiativă WFA numită Global Alliance for Responsible Media (Garm).
Scopul declarat al Garm este de a „ajuta industria să abordeze provocarea conținutului ilegal sau dăunător de pe platformele media digitale și monetizarea acestuia prin publicitate”.
Făcând acest lucru, X susține că companiile au acționat împotriva propriilor interese economice într-o conspirație împotriva platformei care a încălcat legea antitrust din SUA.
Bill Baer, care a fost procuror general adjunct al diviziei antitrust a Departamentului de Justiție sub Barack Obama, a spus că este puțin probabil ca procesul să aibă succes.
„Ca regulă generală, un boicot motivat politic nu este o încălcare antitrust. Este un discurs protejat de primul nostru amendament”, a spus el.
Profesorul Rebecca Haw Allensworth, de la Universitatea Vanderbilt, a spus că boicotul „nu făcea altceva decât să expună un punct de vedere față de politicile platformei X și despre mărcile lor”.
„Acest lucru este protejat de Primul Amendament”, a spus și ea.
Chiar dacă acest caz va avea un final favorabil lui Musk, X nu poate obliga companiile să cumpere spațiu publicitar pe platformă.
X solicită despăgubiri nespecificate și o decizie judecătorească împotriva oricăror eforturi continue de a conspira pentru a stopa cheltuielile publicitare.
Platforma vine cu argumentul că a aplicat standarde de siguranță a mărcii care sunt comparabile cu cele ale concurenților săi și „îndeplinesc sau depășesc” cele specificate de Garm.
De asemenea, spune că a devenit un „concurent mai puțin eficient” în vânzarea de publicitate digitală.
Compania Rumble, care este susținută de influenceri de dreapta, a făcut afirmații similare într-un proces separat împotriva Federației Mondiale a Advertiserilor, marți.
Editor : M.I.