În România mersul pe bicicletă a depăşit stadiul de modă sau pasiune. Tot mai multe persoane folosesc vehiculele pe două roţi ca mijloc de transport. Din păcate, la fel de mulţi ca proprietarii sunt şi hoţii, iar bicicletele îi atrag ca un magnet.
Bicicletele se fură de peste tot. Din parc, din rastelurile de pe stradă, chiar din scara blocului. Imaginile de pe camerele de supraveghere înregistrează asemenea lovituri în toate marile oraşe. La Timişoara, anul trecut, s-au furat peste 400 de vehicule cu două roţi, la Cluj-Napoca, mai mult de 300. Cei mai păţiţi sunt bucureştenii. 50 de biciclete dispar în fiecare lună. Şi sunt aproape imposibil de găsit.
„Sunt cazuri în care hoţii fură mai multe biciclete şi schimbă piesele între ele, sperând că nu vor mai fi găsite bicicletele”, spune Cătălin Diaconu, reprezentatul unui magazin de biciclete.
Culmea este că dispar şi bicicletele legate cu sistem antifurt. Cei care nu vor să rămână fără vehicul trebuie să plătească 300 de lei pe un dispozitiv imposibil de tăiat. Sau îşi supraveghează personal bicicleta.
Hoţii sunt cu atât mai tentaţi cu cât pe străzi au apărut biciclete care valorează mii de lei.
„Există şi modele scumpe, cu echipări mai bune, cu cadre mai performante, care ajung şi la 7000, 7500 de lei”, spune Cătălin Diaconu.
Acum, cei care investesc într-un vehicul pe două roţi şi-l pot asigura. Poliţa anuală este 10% din valoarea bicicletei.
„Era nevoie de o astfel de asigurare, pentru că în momentul de faţă, în România, se fură cel mai mult din Europa la biciclete”, spune Răzvan Teodorescu, reprezentatul unui magazin de biciclete.
Poate şi pentru că pe străzi apar tot mai multe biciclete. Anul trecut, vânzătorii au avut o cifră de afaceri de 45 de milioane de euro.